Mercedes-Benz ogłosił dziś swój nowy plan elektryfikacji. Od 2030 roku, diesel i benzyna znikają z oferty producenta spod znaku gwiazdy. Mercedes tym samym dołączył do grona producentów, którzy potwierdzili terminy, w których kończą erę silników spalinowych.
Diesel i benzyna, tylko do końca dekady
Niemiecki producent samochodów, ujawnił dziś najnowszy plan produkcji samochodów z silnikiem spalinowym. Jak wskazuje harmonogram sprzedaży, nowy samochód z silnikiem diesla lub benzynowym od Mercedesa, będzie można kupić jeszcze tylko przez 9 lat.
Ola Källenius, dyrektor generalny Daimler AG i Mercedes-Benz AG, skomentował dzisiejsze ogłoszenie:
Zmiana EV nabiera tempa – zwłaszcza w segmencie luksusowym, do którego należy Mercedes-Benz. Punkt krytyczny jest coraz bliżej i będziemy gotowi, gdy rynki przestawią się wyłącznie na napędy elektryczne do końca tej dekady. Ten krok oznacza głęboką realokację kapitału. Zarządzając tą szybszą transformacją przy jednoczesnym zachowaniu naszych celów w zakresie rentowności, zapewnimy trwały sukces Mercedes-Benz. Dzięki naszym wysoko wykwalifikowanym i zmotywowanym pracownikom jestem przekonany, że odniesiemy sukces w tej ekscytującej nowej erze.
Mercedes intensywnie pracuje nad elektryfikacją modeli
Aby osiągnąć zamierzone cele Mercedes-Benz potwierdził, że pracuje nad trzema nowymi całkowicie elektrycznymi platformami. Ich debiut zaplanowano na 2025 rok.
W związku z tym, od tego momentu producent samochodów planuje wprowadzać na rynek wyłącznie nowe, całkowicie elektryczne pojazdy. Tym samym będzie stopniowo wycofywać auta napędzane silnikami spalinowymi.
Plan elektryfikacji Mercedesa zakłada przejście na całkowicie elektryczny napęd pod koniec dekady, jeśli sytuacja na rynku na to pozwoli. Producent zainstaluje we współpracy z partnerami, ogniwa akumulatorowe o pojemności ponad 200 gigawatogodzin. Tym samym planuje utworzenie ośmiu Gigafabryk i zwiększenie partnerstw na rzecz rozwoju i produkcji ogniw baterii w Europie.
Ponadto Mercedes chce zwiększyć wydajność elektrycznych układów napędowych, poprzez integrację pionową i przejąć firmę YASA, która posiada specjalistów w dziedzinie ultrawydajnych silników osiowych.
Niemiecki producent chce wprowadzić procedurę „podłącz i ładuj”, która pozwoli na bezproblemowe ładowanie bez dodatkowych czynności wymaganych do uwierzytelnienia i płatności. Usługa Mercedes me Charge, będzie mieć ponad 530 000 punktów ładowania AC i DC na całym świecie.