Nowy Citroen C4 z silnikiem typu Diesel nie zawodzi. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów zalicza się do jednego z mistrzów spalania. Choć łączny udział w rynku silników wysokoprężnych spada, ich efektywność jest na równie wysokim (o ile nie wyższym) poziomie co zawsze.
Ten Diesel pali tyle co nic
Nowoczesne samochody z silnikami typu Diesel z dumą demonstrują swoją wrodzoną wydajność i oszczędność. Wśród nich nie można pominąć nowego Citroena C4 z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i automatycznej skrzyni biegów EAT8.
Francuz o kształtach crossovera i kompaktowej modułowej platformie CMP ma fantastyczne wyniki w testach rzeczywistego zużycia. Na dystansie 360 kilometrów silnik osiągnął średnie spalanie 3,35 l/100 kilometrów. Ale to jeszcze nie wszystko.
W teście ekonomicznym, włoscy dziennikarze sprawdzający Citroena osiągnęli jeszcze lepszy wynik. W tzw. „biegu ekonomicznym” Diesel spalił zaledwie 3 l/100 kilometrów.
Konkurencja bardzo blisko
Osiągi na poziomie 3,35 l/100 pozwalają Citroenowi zająć topowe miejsce w rankingu rzeczywistego zużycia. Poprzedni Citroen C4 Cactus BlueHDI 100 z silnikiem 1.6 spalał 3,30 l/100 km, na równi z małym Nissanem Micra dCi 90. Nowy Diesel jest jednak odpowiednio większy i mocniejszy.
Citroen pokonuje także takich mistrzów spalania takich jak Mercedes GLA 200d 4Matic (3,4 l/100 km). A także królową Diesli 4×4 – Renault Megane Energy dCI 110 EDC (3,5 l/100 km). Z tyłu zostaje także Peugeot 3008 BlueHDI 130 (3,70 l/100 km), który ma ten sam silnik i skrzynię biegów co C4.
Samochód testowany przez włoską redakcję miał panoramiczny szyberdach, wnętrze z czarnej skóry, Pack Drive Assist i Pack Park Assist 360. Słowem, pełen wypas.
BlueHDI na wypasie
Citroen C4 jeździ bardzo płynnie, ma miękkie i wygodne zawieszenie. A jego wysoki moment obrotowy bardzo dobrze napędza 130-konny silnik typu Diesel. Automatyczna skrzynia biegów EAT8 zawsze działa bardzo płynnie i szybko, co sprawia, że każda podróż jest relaksującą przyjemnością. Być może nieco mały i niezbędny jest 5,5-calowy wyświetlacz cyfrowego oprzyrządowania. A także centralny 10-calowy ekran dotykowy.
Niskie zużycie paliwa i zasięg 1000 kilometrów to zdecydowanie największe pusty BlueHDI 130. Potwierdza się w każdych warunkach jazdy, czy to w ruchu miejskim, czy na autostradzie.
Zużycie w różnych sytuacjach drogowych:
Ruch miejski: 7,0 l/100 km (710 km zasięgu)
Cykl mieszany: 5,3 l / 100 km (940 km zasięgu)
Autostrada: 5,7 l / 100 km (875 km zasięgu)
Bieg ekonomiczny: 3,0 l / 100 km (1665 km zasięgu)