Olej silnikowy - co oznacza jego kolor? Dzięki niemu dowiesz się wiele o swoim samochodzie!

Olej silnikowy - co oznacza jego kolor? Dzięki niemu dowiesz się wiele o swoim samochodzie!

diesel olej silnikowy

Podaj dalej

Kolor oleju silnikowego jest w stanie wiele nam powiedzieć o samochodzie. Oczywiście jego barwa zależy od posiadanego silnika. Jak się zapewne domyślacie – kolor oleju z diesla, a kolor oleju z benzyniaka to dwie inne rzeczy. Jeszcze inaczej wygląda kolor oleju z benzyniaka zasilanego LPG. Co jednak kolor oleju jest w stanie powiedzieć nam o samochodzie? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Olej silnikowy – jego kolor wiele powie o Twoim aucie

Oleje
Fot. pixabay.com

Do oleju cały czas dostają się cząstki stałe, co ma wpływ na barwę oleju. Olej w dieslach bardzo często robi się czarny, a w benzyniakach jest nieco bardziej jasny. W samochodach z instalacją LPG olej najrzadziej zmienia swoją pierwotną barwę. Jeśli w oleju nie ma zbyt dużej ilości cząstek stałych, to wcale nie świadczy to o tym, że nasz olej się nie zużywa. Próbka stanu oleju jest w stanie powiedzieć nam w jakiej kondycji jest silnik naszego samochodu. Pozwala nam to m.in. ocenić stan panewek. Warto jednak w celu sprawdzenia jego barwy i właściwości zgłosić się do laboratorium. Usługa ta jak wiecie nie jest jednak zbyt tania.

Można to zrobić również samemu dzięki jednorazowym testerom, które kupicie za grosze. Pozwala to nieco bardziej zapoznać się z barwą waszego oleju i jego stanem. Jest też inny sposób – można wylać kilka kropel nowego oleju oraz tego już używanego na szklaną powierzchnię. Olej zużyty spłynie po niej z szybszą prędkością, natomiast nowy z wolniejszą. Taki trik już wtedy pozwoli sprawdzić wam, w jakim stanie jest olej, który aktualnie posiadacie.

Kolor oleju ma znaczenie – pielęgnujcie go i regularnie wymieniajcie!

olej silnik diesel

Warto dlatego też bardzo często decydować się na wymianę oleju. Pamiętajcie, by robić to minimum raz w roku lub co 15 tysięcy kilometrów przebiegu. Do oleju dostaje się wiele „syfów”, przez co nie jest on w stanie dłużej pracować na odpowiedniej intensywności. Kolor oleju wiele nam powie o jego aktualnej formie, więc starajcie się to na bieżąco kontrolować.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News