KIA strzeli sobie w kolano? Ulubiony model nie tylko Polaków ma trafić na śmietnik historii

KIA strzeli sobie w kolano? Ulubiony model nie tylko Polaków ma trafić na śmietnik historii

kia-stinger-2022-logo

Podaj dalej

Sportowy sedan, KIA Stinger, może przejść na wcześniejszą emeryturę. Jeśli miałeś nadzieję na zakup tego samochodu, możesz powoli porzucać swoje marzenia. Powolna sprzedaż najfajniejszej KII w historii oznacza, że już wkrótce samochód trafi na śmietnik historii. 

Najfajniejsza KIA odejdzie do lamusa?

kia-stinger-2022-logo

Nie jest tajemnicą, że sprzedaż odważnego sportowego sedana marki KIA od dłuższego czasu jest po prostu kiepska. Pojawiają się plotki, że obecna generacja modelu zakończy się wcześniej niż planowano, a konkretnie na wiosnę 2022 roku. 

KIA miała opublikować plan produkcji swoich zakładów w Korei Południowej. Stinger jest montowany właśnie w Sohari, a fabryka zostanie przystosowana do masowej produkcji przyszłych zelektryfikowanych pojazdów. Ma skupić się głównie na nowej hybrydowej wersji minivana Carnival. 

kia-stinger-2022-logo

Według raportów, źródła branżowe podają, że przezbrojenie fabryki rozpocznie się już na początku przyszłego roku. Produkcja Stingera zakończy się z kolei na początku drugiego kwartału 2022 roku. 

Jest jeszcze nadzieja?

Raport rysuje ponurą przyszłość dla sportowego sedana, ale wciąż musimy brać te informacje z pewnym przymrużeniem oka. Dlaczego? Bo KIA Stinger dopiero co otrzymała lifting na wszystkich rynkach. Całkowite porzucenie modelu po takiej inwestycji wydaje się być strzałem w kolano. Ponadto, Korea Południowa nie jest jedynym miejscem, gdzie montowane są Stingery. 

kia-stinger-2022-logo

Jeśli faktycznie zakład w Sohari przestawi się na hyrbydowego Carnivala, są przecież jeszcze inne lokalizacje zdolne do produkcji Stingera. 

Sprzedaż koszmarna

Jedno jest jednak pewne – sprzedaż Stingera jest bardzo słaba. W Stanach Zjednoczonych w 2019 roku sprzedało się tylko 13861 Stingerów, a rok później o ponad 1000 mniej. Co więcej, globalny niedobór chipów będzie nadal zbierał swoje żniwo. Choć w Stanach jest to najsłabiej sprzedający się model z gamy KIA, w Europie jest jeszcze gorzej. 

kia-stinger-2022-logo

Biorąc pod uwagę te liczby, z pewnością są powody by sądzić, że KIA zrezygnuje z tego modelu. Ale czy na pewno warto, biorąc pod uwagę niedawne inwestycje?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News