Próba skręcania nową kierownicą Tesli na wąskiej drodze zakończyła się fiaskiem. To jakiś absurd, kto to wymyślił? [WIDEO]

Próba skręcania nową kierownicą Tesli na wąskiej drodze zakończyła się fiaskiem. To jakiś absurd, kto to wymyślił? [WIDEO]

teslayoke1

Podaj dalej

Kiedy eksperci motoryzacyjni po raz pierwszy zobaczyli nową kierownicę Tesli, złapali się za głowę z niedowierzania. Dziwadło przypomina kierownicę z bolidu F1, i na pierwszy rzut oka wygląda bardzo nieporęcznie. A jak Yoke – bo tak nazywa się to rozwiązanie – radzi sobie w praktyce? Cóż, nie najlepiej.

Na początku tego roku Tesla wywołała sensację, oficjalnie prezentując odnowione wersje Tesli Model S i X. Samochody te cechuje mocno przeprojektowane, futurystyczne wnętrze, którego największą nowością jest kierownica o nazwie Yoke. I chociaż pomysł wydaje się fajny, bo kierownica wygląda jak żywcem wyjęta z auta wyścigowego, to jest jeden problem. Mianowicie w pewnych sytuacjach drogowych po prostu nie da się jej kontrolować.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Brak górnej obręczy może przysporzyć sporo kłopotów podczas manewrowania na wąskiej drodze, lub w trakcie gwałtownego omijania przeszkody. Oczywiście wszystkie innowacje trzeba najpierw dobrze przetestować, a następnie wprowadzać do użytku. Jednak w tym przypadku było chyba na odwrót, bo Yoke wydaje się być po prostu nieprzemyślaną nowinką technologiczną, która może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Kierownica Tesla

Jak bardzo trzeba się napocić podczas korzystania z tego ustrojstwa możecie zobaczyć na poniższym materiale, który został przygotowany przez redaktora magazynu Motor Trend – Christiana Seabaugh’a. Mimo ogromnego doświadczenia za kierownicą, nawet on tracił sekundy próbując złapać w trakcie manewrowania obręcz… której nie było. I nie ma się co dziwić – to odruch behawioralny, coś co każdy kierowca robi automatycznie. Jednak ta sekunda czy dwie, może na drodze w sytuacji kryzysowej decydować o życiu lub śmierci kierowcy i pasażerów. My jesteśmy jednak na nie. Przynajmniej do póki Tesla tego nie poprawi.

,

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Christian Seabaugh (@c_seabaugh)

fot: Tesla / Teslarati.com / MotorTrend

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News