Firma Boring Company, którą założył Elon Musk, złożyła propozycję nie do odrzucenia, burmistrzowi miasta Fort Lauderdale na Florydzie. Ich najnowszy projekt Loop, system tranzytowy złożony z podziemnych tuneli z kursującymi wewnątrz elektrykami Tesli, ma szansę zaistnieć i rozładować ruch w mieście.
Elon Musk puści Teslę pętlą ” Las Olas”
Firma wiertnicza, w przypadku każdego projektu, natrafia na wiele przeszkód, ze względu na skomplikowany proces zatwierdzania. Ale tym razem może pójść dużo szybciej, bo Elon Musk i Boring Company, mają już doświadczenie. Działającą pętlę loop w Las Vegas. Nic więc dziwnego, że system przyciąga uwagę innych miast, które mają spore problemy z ruchem.
Burmistrz Dean J. Trantalis ogłosił nową propozycję, zwaną „Pętlą Las Olas”:
Fort Lauderdale otrzymał propozycję z The Boring Co. Elona Muska zbudowania podziemnej pętli tranzytowej między centrum miasta a plażą. Nazywana „Pętlą Las Olas” reprezentuje innowacyjne i bezprecedensowe podejście do rozwiązywania problemów związanych z natężeniem ruchu i potrzebami tranzytowymi.
Niewiele wiadomo o propozycji, jeśli chodzi o szczegóły czyli jaka byłaby liczba i długość tuneli , poza tym, że byłaby to „pętla”.
Elektryki Tesli w podziemnych tunelach to szybki i tani sposób na miejskie korki
System, który wymyśli Elon Musk i nazwał go „Tesle pod ziemią”, był krytykowany za to, że jest w zasadzie przypomina metro. Jedyną różnicą jest fakt, że każdy samochód może ominąć stację i zawieźć klienta do miejsca docelowego.
The Boring Company opisuje system pętli:
Loop to całkowicie elektryczny, bezemisyjny, szybki podziemny transport publiczny, w którym pasażerowie są przewożeni do miejsca docelowego bez przystanków pośrednich.
Podstawową zaletą technologia firmy Boring Company jest to, że jest znacznie szybsza i tańsza niż inne technologie.
Mieszkańcy Las Vegas jeżdżą Teslą podziemnym tunelem
W czerwcu firma Elona Muska, uruchomiła Las Vegas loop. Tunel o długości 2,5 km, na trzy stacje i pętlę zaprojektowaną do obsługi Centrum Kongresowego Las Vegas .
Otwarcie tej pętli, oznacza pierwszą w świecie rzeczywistym demonstrację bardzo chwalonej koncepcji samochodów w tunelu, którą wymyślił kilka lat temu Elon Musk.
W praktyce oznacza to przede wszystkim wytchnienie od panujących na zewnątrz, niemiłosiernych temperatur, bez emisyjny transport i sporą przepustowość ( 4440 pasażerów na godzinę).
Wiele rzeczy jakie obiecano na początku, jeśli chodzi o Vegas Loop, nie weszło w życie. Tesle miały podróżować tunelem na specjalnych „rolkach” przez tunele, miały być autonomicznie i poruszać się z dość dużą prędkością
Tymczasem rolki w Teslach odrzucono już na wczesnym etapie projektu, a dość wąskie i zamknięte, tunele nie uwzględniają autonomicznej jazdy. Prędkość z jaką kierowcy poruszają się w Vegas Loop , nie może przekraczać 56 km/h. To oznacza, że obietnica szybkiego ruchu w tunelu również się nie spełniła.
Suma sumarum Tesla ma taksówki, które podróżują pod ziemią tunelami, które specjalnie dla nich zostały wydrążone.
Dlaczego Elon Musk z rozwiązaniem problemu korków w mieście, postanowił zejść pod ziemię ?
Słynący z niecodziennych pomysłów, amerykański milioner, zakładając firmę Boring Company, dobrze wiedział jak znaleźć złoty środek na problemy wielkich aglomeracji.
„Aby rozwiązać problem niszczącego duszę ruchu drogowego, drogi muszą być trójwymiarowe, co oznacza, że potrzebne są albo latające samochody, albo tunele. W przeciwieństwie do latających samochodów, tunele są odporne na warunki atmosferyczne, niewidoczne i nie spadną na głowę” mówi.
Prawdziwą innowacją, jaką oferuje firma , jest na pewno szybkość budowy tuneli przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich budowy. Maszyn do drążenia tuneli firmy Prufrock, jest szybka do wdrożenia i gotowa do uruchomienia w ciągu 48 godzin.
Firma Elona Muska jeszcze wróci do Las Vegas, bo jak wiadomo planuje w najbliższych latach rozbudować tunele do kasyn i do lotniska.