Volvo opracowuje rewolucyjną technologię. 1000 kilometrów zasięgu bez żadnego paliwa!

Volvo opracowuje rewolucyjną technologię. 1000 kilometrów zasięgu bez żadnego paliwa!

volvo diesel elektryk

Podaj dalej

Volvo pracuje nad oprogramowaniem dla swoich samochodów elektrycznych. Podczas Volvo Cars Tech Moment producent wyjawił koncepcję, która pojawi się w XC90 najnowszej generacji. Ma pewne podobieństwa z Polestar 3, a chodzi oczywiście o bardzo długi zasięg nawet 1000 kilometrów. Do tej pory tylko Diesel oferował takie zasięgi, ale to ma się zmienić. 

Już nie tylko Diesel z takim zasięgiem

zakaz-diesel-bateria-volvo

Volvo współpracuje z firmą Northvolt, która pomoże w produkcji akumulatorów wykorzystujących energię odnawialną w celu obniżenia emisji dwutlenku węgla. Obie firmy będą współpracować aby zwiększyć gęstość energii o około 50%. Pierwszych efektów powinniśmy spodziewać się w „najbliższej przyszłości”. Czy to będzie ostateczny gwóźdź do trumny silników typu Diesel?

Do dziś jedynymi samochodami, które potrafiły przekroczyć barierę 1000 kilometrów zasięgu, były te zasilane silnikami typu Diesel. Volvo chce osiągnąć ten pułap z silnikiem elektrycznym. Jak uda im się to osiągnąć? Akumulatory będą charakteryzować się gęstością energii 1000 Wh/l, podczas gdy obecne najlepsze ogniwa oferują wartość około 730 Wh/l. 

diesel

Tak ogromny zasięg pomoże właścicielom elektrycznych Volvo sprzedawać energię z powrotem do sieci, gdy nie będą jej potrzebować. Wszystkie elektryczne Volvo będą miały zdolność V2G (vehicle-to-grid). Czy będą to ogniwa półprzewodnikowe? Katody? Bardziej wydajne elektrolity? A może jeszcze coś innego? Niestety, dziś Volvo nie podaje do informacji, jaką technologię zastosuje. 

Volvo idzie o krok dalej

Czas ładowania również będzie skrócony – i to o połowę – do końca tej dekady. Na to ma pozwolić lepsza technologia baterii oraz ciągłe ulepszanie oprogramowania i technologii ładowania. Szybsze ładowanie zazwyczaj wiąże się z akumulatorami 800 V. 

volvo-xc40-benzyna-diesel

Producent chce także przygotować się do recyklingu akumulatorów. Szwedzki producent samochodów zbada również stacjonarne magazynowanie energii z zestawami akumulatorów, które nie są już odpowiednie dla pojazdów. To ten sam plan, który Renault ujawniło na konferencji prasowej Renault eWays ElectroPop, która odbyła się tego samego dnia, co wydarzenie Volvo.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News