Silnik 1.9 TDI przez lata cieszył się bardzo dobrą opinią. Chwalono go za dobrą dynamikę i oszczędne obchodzenie się z paliwem. Jego najistotniejszym atutem była jednak niezawodność. Niestety z czasem na rynku pojawiły się wadliwe partie tej jednostki.
Masz tę wersję 1.9 TDI? Szykuj się na duże koszty naprawy!
Jednostki oznaczone z kodem silnika BXE i BLS cierpią na problemy z zacierającymi się panewkami. W niektórych egzemplarzach zdarzało się to już przy przebiegach poniżej 100 000 km. Niektóre przejeżdżają niewiele ponad 150 000 km. Całkowity koszt remontu silnika może przekroczyć nawet 10 000 zł. Używany motor da się kupić za kilka tysięcy złotych.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Jak sprawdzić czy silnik 1.9 TDI w danym aucie jest wadliwy? Najprostsza metoda to znalezienie naklejki na rozrządzie lub w okolicach wgłębienia na koło zapasowe. W których modelach montowano wadliwe 1.9 TDI z serii BXE i BLS? Między innymi w Skodzie Octavii 2, Superbie 2, Volkswagenie Golfie 5 czy w Passacie B6.
Wadliwe jednostki zwykle mają 105 KM. Jednak nie można sugerować się samą mocą. W tych samych autach były montowane też diesle 1.9 TDI dysponujące taką samą mocą, ale bez wady zacierających się panewek. Dlatego przed zakupem auta z motorem 1.9 TDI o mocy 105 KM warto dokładnie sprawdzić z jakim rodzajem serii silnika ma się do czynienia.