To najgorsze silniki do instalacji LPG. Masz w nich zamontowany gaz? Lepiej go wymontuj, bo doprowadzisz do tragedii!

To najgorsze silniki do instalacji LPG. Masz w nich zamontowany gaz? Lepiej go wymontuj, bo doprowadzisz do tragedii!

instalacja-lpg

Podaj dalej

Mimo że LPG jest bardzo lubiane przez wielu kierowców ze względu na ekonomiczność, to jednak nie we wszystkich silnikach instalacja gazowa sprawdzi się idealnie. Prezentujemy wam najgorsze silniki do montażu gazu, w których pod żadnym pozorem nie polecamy montażu LPG. Zapoznajcie się z trzema silnikami, do których nie polecamy montować instalacji gazowej.

To najgorsze silniki do instalacji LPG – uważajcie na nie!

diesel i LPG

Pierwszym z nich jest silnik 2.0 K20A6 Honda. Silnik ten oferuje co prawda dobre osiągi i rozpędza się do setki w 9 sekund, jednak montaż instalacji LPG w nim nie jest zalecany. Gaz prowadzi do szybkiego wypalenia gniazd zaworowych, przez co możecie narazić się na wysokie koszty. A uwierzcie nam, regeneracja głowicy to nie są tanie rzeczy. Instalacja LPG w tym silniku nigdy nie zdąży się wam zwrócić. Odradzamy!

Kolejnym silnikiem, który wam odradzamy do montażu gazu jest 1.4 G4FA Hyundai i Kia. Silnik o pojemności 1,4 litra z pozoru może dla niektórych wydawać się świetnym do montażu gazu. Niestety problem w tym silniku dotyczy elementów aluminiowej głowicy. Przez dwa, trzy lata nic się nie dzieje, aż w końcu bum. Dochodzi do zużycia zaworów, szybko spada moc, a oprócz tego rośnie zapotrzebowane na paliwo. Beznadzieja.

Czasami nie warto oszczędzać…

Na koniec odradzamy wam montaż LPG do 1.8 Z18XER Opla. Silnik ten o pojemności 1,8 litra ma 4-cylindrową głowicę, wolnossącą konstrukcję i 140 koni. Niestety w przypadku tego silnika gaz się nie sprawdza z uwagi na ogromne ryzyko szybkiego uszkodzenia zaworów, a co za tym idzie – kosztownego remontu głowicy. Jak widzicie więc nie w każdym silniku gaz spełni swoją rolę. Czasami jak chcecie zaoszczędzić postawcie po prostu na ekonomiczną jazdę. Wybór LPG do niewłaściwego silnika może bowiem skończyć się tragicznie…

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News