W czasach PRL-u powstało wiele ciekawych prototypów. Niestety większość z nich nie trafiło do seryjnej produkcji. Za to można podziwiać pojedyncze egzemplarze tych aut. Jednym z tego typu samochodów jest FSO Polonez z hyndropneumatycznym zawieszeniem.
Poloneza z hydropneumatycznym zawieszeniem!
Auto trafiło do warszawskiego muzeum SKARB NARODU, gdzie będzie można je zobaczyć razem z wieloma innymi autami z czasów socjalizmu i nie tylko. Trzeba przyznać, że zawieszenie w tym wyjątkowym egzemplarzu Poloneza, który widzicie na filmie robi wrażenie. Działa na podobne zasadzie jak to w starych Citroenach
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Samochód ma specjalne sfery wypełnione odpowiednim płynem, które w znaczący sposób poprawiają wybieranie nierówności na drogach. Są znacznie skuteczniejsze pod tym względem od tradycyjnych amortyzatorów. Niestety sfery zwykle są podłączone do tego samego obiegu co układ hamulcowy i kierowniczy. Jest to dość ryzykowne na dłuższą metę.
Jeśli dojdzie do wycieku jest spore ryzyko, że oprócz opadnięcia samochodu przestanie działać w nim również układ chłodniczy i hamulcowy. Czy tak jest również w Polonezie? Niestety tego nie wiemy, ale z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że tak właśnie jest. Zobaczcie na filmie jak wygląda polski samochód z takim zawieszeniem.
Fot. FSO