To koniec tego Audi, jakie pokochaliśmy! Podano, który model będzie ostatnim w historii marki z silnikiem spalinowym

To koniec tego Audi, jakie pokochaliśmy! Podano, który model będzie ostatnim w historii marki z silnikiem spalinowym

Audi RS Q8

Podaj dalej

Fani Audi z trudem przyjęli ubiegłotygodniowe doniesienia o tym, że marka z Ingolstadt rezygnuje z silników spalinowych. Po 2026 r. Audi nie opracuje już żadnego nowego pojazdu napędzanego na Diesel lub benzynę. Teraz dowiedzieliśmy się, który dokładnie model będzie ostatnim w historii marki spod znaku czterech pierścieni z jednostką spalinową.

Jaki będzie ostatni spalinowy model Audi?

Nowe informacje przedstawiła biznesowa niemiecka gazeta Handelsblatt. Szef Audi zapowiedział, że model A1 zakończy istnienie na obecnej generacji. Najmniejszy samochód z oferty marki ma nie konkurować z popularniejszymi „zamiennikami” grupy Volkswagena (VW Polo, SEAT Ibiza, Skoda Fabia). Z kolei modele A3, A4, A5 i A6 w następnym wcieleniu będą wyłącznie elektryczne.

Audi RS Q8

Wciąż nic nie wspomniano o popularnych w biznesowej flocie A7 i A8, które ma spotkać podobny los. Taką sama strategia ma zostać przyjęta wobec SUV-ów, które w spalinowym wydaniu odpowiadają dziś za znaczącą część przychodów. Według Handelsblatt jeden SUV doczeka się jednak spalinowego następcy, a ma to być dokładnie Audi Q8. Jego produkcja ma potrwać do 2032 r., o ile wcześniej w Unii Europejskiej nie dojdzie do całkowitego zakazu Diesla i benzyny. Równolegle w ofercie o klientów powalczy elektryczny Q8 e-tron.

Koniec rozwoju silników spalinowych

Do połowy dekady Audi chce sprzedawać 20 samochodów elektrycznych. Część z nich będzie jeździć na platformie Premium Platform Electric (PPE), opracowanej wspólnie z Porsche. Arcyrywale BMW i Mercedes nie wyznaczyły tak drastycznych dat granicznych dla silnika spalinowego, ale w przypadku tej drugiej marki prace nad elektryfikacją floty zostały przyspieszone.

Audi platforma PPE

Na koniec warto wspomnieć, że Audi przyznało już, że rozwój silników spalinowych dobiegł końca. Firma zaktualizuje istniejące jednostki benzynowe i wysokoprężne, aby spełniały coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji. Największym wyzwaniem ma być nowa norma Euro 7, która może pojawić się w połowie dekady. Branża samochodowe sugeruje, że jej surowe wymogi mogą bezpośrednio przyczynić się do porzucenia Diesla i benzyny w motoryzacji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News