Ten niegdyś najszybszy diesel w kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a dziś kosztuje mniej niż goła Skoda Octavia. Na pierwszy rzut oka to BMW może nie wydawać się aż tak atrakcyjne, ale sytuacja ma się zgoła inaczej. Silnik typu Diesel generuje 381 KM i rozpędza się do 280 km/h.
Ten Diesel jest kosmicznie szybki, a pali tyle co nic
A do tego wszystkiego ogromny bagażnik i wszystkie korzyści płynące z nadwozia typu kombi. Ten Diesel to jeden z najlepszych wyborów dla kierowców, którzy szukają połączenia praktyczności z fantastycznymi osiągami.
BMW nigdy nie słynęło (w przeciwieństwie do Audi) z tworzenia rasowych, sportowych kombi. Tutaj zdecydowanym królem jest RS6 Avant, jednak dobrą alternatywą dla modeli „M” w kombi, których po prostu nie ma, jest M550d Touring. To historycznie najszybszy Diesel w gamie BMW, a swego czasu także najszybszy na rynku.
Najwięksi puryści powiedzą, że to tylko Diesel połączony z kilkoma turbosprężarkami, ale… Cały pakiet generuje zachwycające 381 KM i dysponuje aż 740 Nm momentu obrotowego. Samochód w połączeniu z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów potrzebuje tylko 4,9 sekundy aby rozpędzić się do 100 km/h.
Cena też jest świetna
Do tego wszystkiego mamy fantastyczne spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Ciężko znaleźć coś lepszego, ale co z ceną?
Nowe BMW M550d Touring było oczywiście bardzo drogie. Po kilku latach egzemplarze z początku produkcji można już kupić za pieniądze mniejsze niż Skodę Octavię. Białe kombi z poniższych zdjęć z 2013 roku jest wystawione za 19 990 euro (90 000 zł). To przy cenie nowego (100 000 euro) bardzo mało.
Oczywiście, samochód nie jest nowy i ma już nakręcone 191 000 kilometrów, ale dla takiego silnika typu Diesel to wciąż niewiele. W tych pieniądzach, jeśli wybierzecie się do salonu Skody, będziecie mogli kupić Octavię z… trzycylindrowym silnikiem.
Właściciel tego BMW dobrze o nie dbał
BMW jest przyzwoicie wyposażone, ma pełną historię serwisową, a właściciel dbał o wnętrze i – zapewne – o mechanikę samochodu. Długie podróże ułatwią liczne asysty, adaptacyjny tempomat, wybór trybów jazdy, czy wyświetlacz head-up.
Kupno auta z trzema turbosprężarkami i przebiegiem prawie 200 000 kilometrów nie jest pozbawione ryzyka. Natomiast wersje M550d jest niezwykle interesującym samochodem, który nijak można porównać do trzycylindrowej Octavii.
BMW M550d xDrive M Performance – link do ogłoszenia na mobile.de