Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em, jaki możemy dziś kupić. Dorzućmy jeszcze do tego fabryczną instalację LPG, a otrzymamy prawdziwego króla oszczędności. Choć nikt nie kupuje tych samochodów, aby bić nimi rekordy prędkości, ile faktycznie pojedzie Dacia Duster z litrowym silnikiem na autostradzie?
Ile poleci ta Dacia na autostradzie?
Dacia Duster w zeszłym roku otrzymała nową gamę silników, a wśród nich 1-litrowy, trzycylindrowy silnik z fabryczną instalacją LPG. Jeśli myśleliście, że ten samochód jest hitem tylko w Polsce, to grubo się myliliście. We Francji pod koniec zeszłego roku był to jeden z najchętniej kupowanych modeli!
Tani SUV rumuńskiego producenta w tej konfiguracji dysponuje mocą 100 KM, a więc – cytując klasyka – nie za dużo, nie za mało. To moc wystarczająca do w miarę dynamicznej jazdy po mieście, ale jak sytuacja wygląda na autostradzie?
Co ciekawe, spalanie litrowego silnika deklarowane przez producenta jest dokładnie takie samo, jak w przypadku jednostki 1.6. Domyślamy się jednak, że Dacia zaktualizowała jednostki ze względu na bardziej rygorystyczne normy emisji spalin.
Tani i oszczędny SUV
Rywalami Dacii Duster są m. in. Opel Crossland X, czy Kia Sportage. Obydwa samochody również występują z fabrycznymi instalacjami LPG, jednak ich cena jest zdecydowanie wyższa.
Dacia cieszy się tak dużą popularnością, bowiem oferuje naprawdę niezłe wyposażenie za niewielką cenę. Duster w konfiguracji Comfort ma metaliczny lakier, automatyczną klimę, czy kamerę cofania. A jak wypadł na autostradowej próbie? Zapraszamy do obejrzenia poniższego filmu.