Najszybszy sedan lat 80. trafił na sprzedaż. Obłędna Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione. A ta cena ... [GALERIA]

Najszybszy sedan lat 80. trafił na sprzedaż. Obłędna Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione. A ta cena ... [GALERIA]

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

Podaj dalej

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione to starszy kuzyn obecnej Giulii GTA. Jeden z 500 wyprodukowanych egzemplarzy trafił właśnie na sprzedaż. Auto było zaprojektowane do wyścigów i może nie jest najpiękniejsze, to jednak jest jednym z najbardziej poszukiwanych wśród Alfisti. A zwłaszcza wersja Turbo Evoluzione. 

Ostatnia „prawdziwa” Alfa Romeo

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

Wyprodukowana w zaledwie 500 egzemplarzach Alfa Romeo Turbo Evoluzione była najpotężniejszą i najbardziej ekskluzywną wersją 75. Bardzo dobrze zachowany egzemplarz trafił właśnie na sprzedaż we Włoszech, a dokładniej w Regiio Emilia. 

To prawdopodobnie jedyna obecnie wystawiona na sprzedaż Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione. Ale ten samochód jest w szczególnie dobrym stanie, co można ocenić po wielu zdjęciach, które towarzyszą opisowi i zabierają nas z powrotem do innej epoki. 

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

Brutalna wersja 75-tki została zbudowana, aby zdobyć uznanie w kategorii Grupy A Mistrzostw Samochodów Turystycznych. Silnik benzynowy o pojemności 1762 cm3 został dostrojony do mocy 155 KM. To naprawdę dużo mocy jak na tamte czasy, szczególnie że auto ważyło zaledwie 1000 kg. 

Ale świetne tempo!

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

Maksymalna prędkość Alfy to 220 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmował jej zaledwie 7,6 sekundy. Turbo Evoluzione było więc jednym z najszybszych sedanów lat 80. Wielu Alfisiti uważa ją za ostatnią prawdziwą Alfę Romeo. Dzieje się tak ze względu na wydajną 5-biegową skrzynię manualną i napęd na tyle koła. Przed pojawieniem się Giulii był to ostatni samochód napędzany na tylną oś. 

Dominującymi kolorami samochodu są czerwień oraz czerń. Agresywny odcień obecny jest również na felgach aluminiowych, a z boku widnieje napis „75 Evoluzione”. Z tyłu mamy z kolei czarny spojler oraz centralny wydech. Ale to jest „Molto bene”!

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

1987-alfa-romeo-75-turbo-evoluzione

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News