Montowanie instalacji LPG staje się coraz bardziej popularne wśród polskich kierowców. Choć w zasadzie trzeba przyznać, że tego typu moda trwa tak naprawdę od dawna. Choć ostatnie ceny paliw za diesel i benzynę ponownie sprawiają, że większość osób decyduje się na autogaz.
LPG w nowym samochodzie?
Jest jednak pewna grupa osób która ma ogromny dylemat pod tym względem, a chodzi o tych, którzy posiadają nowsze samochody. U nich rodzi się pytanie, czy nowoczesna jednostka napędowa nadaje się do tego, aby montować w nią instalację LPG. A odpowiedź z reguły jest jedna – nadaje się.
Technologia jeżeli chodzi o instalacje gazowe poszła tak do przodu, że dzisiaj nie stanowi już żadnej bariery. W zasadzie trzeba przyznać, że są one już niemal identyczne jak wielopunktowy układ wtryskowy benzyny. Obeckonstrukcje umożliwiają zarówno pośredni, jak i bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej.
Oznacza to nie mniej nie więcej, że względem danego silnika możemy nie znaleźć już nawet osobnych wtryskiwaczy gazu i reduktora. Tak jest w przypadku np. Prins Direct LiquiMax, gdzie używamy wtryskiwaczy benzynowych, które podają gaz bezpośrednio do komory spalania cylindrów.
Wszystko zależy od silnika
LPG można praktycznie włożyć do każdego samochodu, lecz tutaj kluczowa jest jednostka napędowa. To od niej tak naprawdę zależy ciężkość i długość pracy, a także… ile to będzie kosztować. Bo niewątpliwie jest to kluczowe pod względem sensu zakładania instalacji, a więc jej opłacalności.
Z reguły jednak najczęściej jest to opłacalne, a zwłaszcza patrząc na ceny paliw. Benzyna i diesel nieustannie drożeje grosz po groszu, natomiast autogaz jest coraz tańszy! W dużych miastach w Polsce można litra znaleźć już za 2,20 złotych bądź mniej i to na markowych stacjach.