Pan Jan przerobił swojego Mercedesa W124 w taki sposób, że silnik oprócz oleju napędowego wspomagany jest jeszcze parą wodną. Jak to działa? W sytuacji, gdy jednostka napędowa osiągnie temperaturę roboczą. Wtedy konstruktor przekręca kranik i woda dostaje się do układy wydechowego. Co to daje?
Przerobił starego Mercedesa na wodę
Dostarczona do kolektora wydechowego woda zamienia się w parę, a ta jest z kolei transportowana do kolektora dolotowego. Dalej trafia wprost do cylindrów. Domniemywamy, że taki system przynajmniej w teorii obniża zużycie paliwa. Pozostaje jednak pytanie czy para wodna nie przyczynia się do szybszej korozji elementów wewnętrznych. Naszym zdaniem się przyczynia.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Sam pomysł jest dość oryginalny. Jednak jak pokazuje historia – film ten był nagrany prawie 10 lat temu – rozwiązanie to nie znalazło zastosowania w praktyce. Pozostało jedynie ciekawostką, która po prostu można obejrzeć. Jak wygląda taka instalacja? Aby ją zobaczyć warto obejrzeć załączony wyżej film.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot. pixabay.com