Większość kierowców zna w zasadzie wyłącznie podstawowe elementy składające się na cały samochód. Ci bardziej oddani pasji motoryzacji potrafią się wgłębić we więcej szczegółów. Są jednak w pojeździe takie rzeczy, o których mało kto wie. Tak jest w przypadku auto napędzanych przez silnik diesla, gdzie znajduje się jedna mała rzecz, która może wprowadzić w spore kłopoty.
Diesel i nieznany czujnik
Mało który kierowca wie, że w aucie z silnikiem wysokoprężnym znajduje się czujnik temperatury paliwa. W dodatku wchodzi w skład dość czułego i drogiego elementu, a mianowicie wtryskiwaczy. Tak naprawdę ten element jest na tyle czuły, że musi posiadać bardzo wiele różne rodzaju czujników. Wszystko po to, aby mógł sprawnie pracować w trakcie jazdy.
Wspomniany czujnik znajduje się zamontowany w pompie wtryskowej wysokiego ciśnienia. Na podstawie tych danych komputer silnika decyduje o dawkach paliwa, jakie podawane są do jednostki napędowej. Ten element jak wiele innych może z czasem ulec awarii, a tę niestety niezwykle ciężko rozpoznać.
W zasadzie jedyna możliwość, aby dowiedzieć się o takiej awarii to podpiąć samochód do komputera. Wówczas powinien zostać wyrzucony błąd, który będzie oznaczał nic innego jak uszkodzenie tego elementu w aucie napędzanym przez diesel.
Jakie sygnały zużycia?
Czujnik temperatury paliwa może z czasem stać się nieszczelny. Może także pojawić się tam zwarcie, które znacząco utrudni życie każdemu kierowcy. Elementu tego nigdy się nie naprawia, a po prostu wymienia na nowy.