Wiemy, jakie silniki dostanie nowy Volkswagen Passat. Ważne informacje dla fanów Diesli!

Wiemy, jakie silniki dostanie nowy Volkswagen Passat. Ważne informacje dla fanów Diesli!

volkswagen-passat-b9

Podaj dalej

Tradycyjne samochody rodzinne w ostatnich latach mocno ucierpiały kosztem SUV-ów i crossoverów. Przez długi czas nie wiedzieliśmy, co będzie dalej, ale Volkswagen potwierdził już, że Passat pozostanie w Europie. Ale mamy jeszcze lepsze wieści. 

Volkswagen nie rezygnuje z Diesla!

Model segmentu D zostanie odnowiony dopiero za około 2 lata, ale już dziś generuje sporo emocji. Volkswagen Passat B9 nadal będzie walczyć z takimi modelami jak Opel Insignia, czy Peugeot 508. 

Jak informuje AutoExpress, nowy Volkswagen Passat wykorzysta platformę MQB Grupy VW. Ale jej opakowanie będzie nieco bardziej sprytne, dzięki czemu pasażerowie z tyłu będą mieli jeszcze więcej miejsca. 

Rozstaw osi powinien być podobny do tego, który dziś ma czeski kuzyn – Skoda Superb. Zyska na tym także pojemność bagażnika. Jeśli wszystkie plotki się potwierdzą, Passat zostanie przekształcony w liftbacka. 

Mniejsze spalanie…

volkswagen-passat-b9

VW potwierdził już, że Passat nowej generacji wraz z innymi modelami, takimi jak Golf, T-Roc, Tiguan czy Tayron, będą bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa. Wszystko za sprawą bardziej nowoczesnej architektury hybrydowej typu plug-in. Wyłącznie na elektrycznym napędzie przejedziemy nawet do 100 kilometrów. 

AutoExpress dodaje, że Volkswagen wprowadzi dwie różne opcje w przypadku Passata. Podstawowy wariant zelektryfikowany może uzyskać łączną moc 200 KM, podczas gdy GTE może mieć nieco ponad 240 KM. Ale dosyć o elektrykach – przecież większość z nas chce Passata z silnikiem typu Diesel, prawda?

… i bez elektryka!

volkswagen-passat-kombi-2802-21453_head

Nie wiadomo jeszcze, czy Volkswagen umieści pod maską Passata zwykłą benzynę (bez hybrydy), ale Diesel będzie żyć dalej. Wszystko wskazuje na to, że 2.0 TDI będzie napędzał Passata B9 i będzie występował w różnych konfiguracjach – od 150 do prawie 200 KM. Dostępny będzie także napęd na wszystkie koła 4Motion. 

Wersja w pełni elektryczna nie będzie dostępna, bowiem tę rolę przejmie zupełnie nowy samochód – ID Space Vizzion. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News