Polski mechanik Mat Panewka prowadzący kanał na Youtubie nagrał film z wymiany silnika w BMW 328i F30. Auto ma 2-litrowy turbodoładowany motor benzynowy o fabrycznym oznaczeniu N20B20 o mocy 245 KM. Samochód osiąga setkę w 5,9 s. Jest szybki, ale jednostka ta ma niestety swoje bolączki.
Silnik padł po 130 000 km! Dlaczego tak szybko?
Silnik N20B20 boryka się z dwoma bolączkami. Pierwsza z nich to rozciągający się łańcuch rozrządu, który przy przebiegach rzędu 80 000-120 000 km zwykle wymaga już wymiany. Kolejna jego wada to szwankujący napęd pompy oleju. Zwykle wymienia się go razem z rozrządem. Niestety taki kompleksowy zabieg kosztuje nawet do 12 000 zł.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Aby uniknąć problemów warto co każdą wymianę oleju sprawdzać napięcie łańcucha rozrządu. Jest do niego dość łatwy dostęp. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jeśli jest zbyt luźny to jak najszybciej trzeba go wymienić. Najczęstszym powodem zatarcia się tego silnika jest niesprawny napęd pompy oleju. Wymiana samego oleju co 30 000 km również bardzo szybko przyspiesza jego zużycie.
Powodem zatarcia się tego silnika może być również układ wtryskowy, a dokładnie wtryskiwacze. Kiedy zaczynają lać, olej w motorze jest rozrzedzany paliwem, a od tego już krótka droga do gorszego smarowania i zatarcia jednostki napędowej. Te same problemy dotyczą również 184-konnej wersji 320i F30. Problemy te występują w silnikach N20 montowanych we wszystkich modelach BMW.
Fot. Youtube/Mat Panewka