Wtryskiwacze to niewątpliwie element w samochodzie, który należy do najbardziej budzących lęk. Jeżeli ten element ulegnie awarii w silniku typu diesel, wówczas trzeba przygotować się na niemały wydatek. W jednostce benzynowej nie są one już jednak tak straszne. Jak więc zatem o nie prawidłowo zadbać?
Wtryskiwacze, a diesel i benzyna
Jeżeli chodzi o silnik benzynowy to tak jak wspominaliśmy – awarii praktycznie nie ma, a gdy się pojawi elementy trzeba wymienić na nowe. Rozpoznać objawy jest dość prosto, bo silnik pracuje nierówno albo po prostu nie da się go odpalić. Tyle tylko, że takie same objawy tyczą się wielu innych rzeczy.
Zanim zatem stwierdzimy, że są to wtryskiwacze należy przeprowadzić dokładną inspekcję. Sprawdzić trzeba kilka podstawowych elementów, które mogą przyczyniać się do podobnej usterki. Jeżeli to nie one będą temu winne, wówczas wzrok należy skierować na wtryskiwacze.
W przypadku silnika typu diesel tutaj awaria tego elementu jest bardzo częsta, kosztowna i prowadzić może do uszkodzenia innych części. Jeżeli sytuacja jest naprawdę zła może dojść nawet do uszkodzenia cał ej jednostki napędowej. A tego lepiej zdecydowanie uniknąć.
Mała rzecz a duży problem
W silniku wysokoprężnym objawy są dość podobne, lecz do tego pojawia się dymienie z rury wydechowej. Odczuwa to bardzo mocno koło dwumasowe, które zdecydowanie szybciej się zużywa. Stan wtryskiwaczy najlepiej gdy sprawdzi mechanik, gdyż odczyta on dawki paliwa, które bardzo dużo powiedzą o ich stanie.
Prawda jest taka, że jeżeli chodzi o diesel także i sami możemy sprawdzić stan wtryskiwaczy. Z pomocą przychodzi nam przelewowy tester wtryskiwaczy, który kosztuje niecałe 100 złotych. Inwestycja z czasem na pewno warta swojej ceny do kontrolowania.