Wielkie odrodzenie LPG! Już wkrótce większość Polaków będzie jeździć na tym paliwie

Wielkie odrodzenie LPG! Już wkrótce większość Polaków będzie jeździć na tym paliwie

lpg osiagi tankowanie

Podaj dalej

Benzyna i Diesel są w odwrocie, ale cały czas trwają poszukiwania paliw alternatywnych. Okazuje się, że elektryki wcale nie muszą być przyszłością – tutaj z pomocą może nadejść LPG! Metan jest świetną alternatywą dla oleju napędowego w ciężkim transporcie, ale sprawdzi się także w samochodach osobowych. 

Diesel i benzyna zastąpione przez LPG?

instalacja LPG

Energia elektryczna, LPG, wodór, czy śmiałe kombinacje tych pierwiastków. Świat transportu ciężkiego zastanawia się, które z nich skutecznie zastąpi olej napędowy. W obecnym kształcie wydaje się, że LPG ma pewną przewagę. To nie powinno zmienić się w nadchodzących latach. 

Właściciel firmy BRC, która od lat produkuje instalacje LPG, wypowiedział się na temat alternatywnych paliw dla sektora motoryzacyjnego. 

Polacy oszaleli – to paliwo jest dziś dużo, dużo tańsze! Korzyści nie tylko dla portfela – [GDZIE ZATANKOWAĆ?]

– Częściowa i całkowita elektryfikacja jest obiecująca, ale jej horyzonty zastosować są wciąż odległe. Inne technologie, takie jak LPG, są dostępne i bardzo rozwinięte. Ma równie innowacyjną zawartość, od ciekłego metanu po wodór, który będzie naturalną kontynuacją ścieżki ewolucji. 

lpg

To lepsze paliwo niż „elektryczność”

To może oznaczać, że gdy zakazy silników benzynowych i typu Diesel wejdą już w życie, LPG będzie cały czas dozwolone. Nie musimy być jasnowidzami, aby przewidzieć, że większość z nas przesiądzie się na gaz, zamiast na samochody elektryczne. 

– Transport ciężki jest zainteresowany gazem ziemnym. Liczba pojazdów na autogaz rośnie, a najbardziej zaawansowane technologie, takie jak bezpośredni wtrysk pod wysokim ciśnieniem, szybko się rozwijają. Osiąga on wydajność porównywalną z olejem napędowym, ale jest przy tym ekologiczny i ma niewielki wpływ na środowisko. 

Wydaje się, że to już jakiś mały sukces, ale droga do dekarbonizacji długodystansowego transportu drogowego jest jeszcze długa. Aby osiągnąć cele unijne i globalne producenci ciężarówek będą musieli przyspieszyć swoje przejście na czystszą energię. Czy autogaz będzie w tym pomocny?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News