Ile kosztuje utrzymanie Nissana GT-R R35? Te liczby sprawią, że spadniesz z krzesła [WIDEO]

Ile kosztuje utrzymanie Nissana GT-R R35? Te liczby sprawią, że spadniesz z krzesła [WIDEO]

nissan-gt-r-koszty-utrzymania

Podaj dalej

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak to jest posiadać supersamochód i przede wszystkim, ile kosztuje jego utrzymanie, służymy pomocą. A raczej Craig Lieberman, doradca techniczny przy dwóch pierwszych filmach z serii Szybcy i Wściekli. Jego Nissan GT-R R35 ma obecnie sześć lat, a Lieberman podzielił się informacjami, ile kosztuje utrzymanie takiego potwora. 

Nissan GT-R tańszy od swoich rywali

nissan-gt-r-koszty-utrzymania-2

Nissan Skyline i GT-R od dawna stanowią ikony japońskiej kultury motoryzacyjnej. W ciągu pięciu generacji Nissan stawał się coraz potężniejszy, osiągając prawdziwie globalny kształt w postaci modelu R-35. Samochód, który pojawił się na rynku w 2007 roku wciąż może konkurować z nowoczesnymi super samochodami i pozostaje na listach życzeń wielu entuzjastów. 

Określenie dokładnej ceny utrzymania jakiegokolwiek samochodu jest prawie niemożliwe. Zależy to od wielu czynników, w tym jak używasz samochodu. Poza tym, japońska społeczność słynie z tuningowania i personalizowania samochodu, aby poprawić jego osiągi. 

Craig Lieberman i jego Nissan GT-R R35 z 2015 roku po raz pierwszy skrzyżowali swoje drogi w walentynki 2014 roku. Craig wydał na swój samochód 387 000 zł. Co roku przejeżdżał nim około 11 000 kilometrów, włączając w to pięć wizyt rocznie na torze wyścigowym. 

nissan-gt-r-koszty-utrzymania-3

Ile kosztowała jazda przez 7 lat?

Lieberman policzył wszystkie koszty utrzymania w ciągu 7 ostatnich lat i 77 000 przejechanych kilometrów. Suma to obejmuje 29 000 zł wydanych na opony, 6700 zł na tarcze hamulcowe, 5200 zł na klocki, 6000 zł na wymianę oleju i 10 000 zł na płyn w skrzyni biegów. Do tego dochodzi kolejne 7500 zł na zestaw amortyzatorów, co daje łączną sumę 65 000 zł, czyli 9200 zł rocznie. 

To kwota, która wygląda naprawdę skromnie jeśli porównamy ją z kosztami utrzymania innych wyczynowych samochodów, takich jak Ferrari czy nawet Mercedes-Benz E63. Lieberman wydał więc dodatkową kwotę 72 000 zł na ulepszenie GT-R’a. Nissan ma teraz tytanowy układ wydechowy, zmodernizowane pompy paliwa i felgi z rynku wtórnego. 

To okazja

Dziś przeciętny 7-letni Nissan GT-R będzie kosztował około 240 000 zł. Stanowi to około 65% jego pierwotnej wartości. Lieberman twierdzi, że samochód zachowuje swoją wartość lepiej niż niemieccy rywale, częściowo dzięki wysoce oddanej społeczności. 

Jego zdaniem to idealny moment, aby kupić GT-R, ponieważ Nissan nie wydał jeszcze nowej generacji. Oczywiście ceny będą różnić się w zależności od roku modelowego, wyposażenia i luty modyfikacji. NIssan GT-R będzie kosztować więcej niż przeciętny samochód, ale jeśli chodzi o supersamochody nie ma lepszej okazji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News