Zasadniczą funkcją turbosprężarki w samochodzie, niezależnie czy silnik to diesel czy benzyna, jest podniesienie poziomu zawartości powietrza w silniku. Konstrukcja turbosprężarki polega na współpracy dwóch części – gorącej oraz zimnej, czyli po prostu turbiny oraz sprężarki. Poprawnie działające turbo pracuje równo a samochód nie kopci i ma moc.
Znany mechanik wyjaśnia czy to normlane, kiedy diesel lub benzyna mają problem z turbosprężarką
Poprawnie działające turbo pracuje równo, a samochód nie kopci i ma moc. A co w sytuacji, kiedy naszym uszom dobiega gwizdanie turbiny na niskich obrotach albo świst przy przyspieszaniu?
W seryjnym samochodzie w 95% przypadków, bez względu na to masz silnik typu diesel czy benzyna, turbosprężarki praktycznie nie słychać. Wśród polskich kierowców krąży wiele mitów na ten temat.
Prawda jest taka, że jeżeli turbina ulega zniszczeniu i dostaje nadmiernego luzu, to zwyczajnie zaczyna pogwizdywać.
Jak zdiagnozować fakt, że czekają nas problemy w silniku benzynowym i diesla, w przystępny sposób wyjaśnił w materiale filmowym, znany polski mechanik. To świetny materiał, nakręcony jak nigdy.