Oto nowy król SUV-ów! Mamut ma potężne V8, wygodną kanapę i robi sprint od 0 do 100 km/h w ... I jeszcze TA CENA

Oto nowy król SUV-ów! Mamut ma potężne V8, wygodną kanapę i robi sprint od 0 do 100 km/h w ... I jeszcze TA CENA

hennessey-suv-krol-v8-hemi

Podaj dalej

Amerykański tuner Hennessey stworzył nowego 7-osobowego SUV-a o mocy… 1000 KM! Firma oparła się o już potężnego RAM 1500 TRX. SUV będzie rzecz jasna produkowany jako edycja limitowana. Wcale nas to nie dziwi. 

Segment SUV ma nowego króla

hennessey-mamut-suv

Hennessey nazwał swoje nowe dziecko „Mamutem”. SUV oryginalnie był rzecz jasna pick upem, a teraz zamiast paki ma dodatkowy rząd siedzeń i ogromną moc. Gwiazdą jest 6,2-litrowy doładowany silnik HEMI V8 o mocy znacznie większej, niż początkowe 702 KM. 

Tuner ma doświadczenie w pracy z 6,2-litrowym Hellcat HEMI V8. Wcześniej Hennessey opracował modyfikacje dla tego silnika umieszczonego m. In. pod maską Dodge’a Challengera czy Jeepa Gladiatora. 

Za tak ogromną moc w postaci 1000 KM odpowiedzialne są nowy układ doładowania, ulepszony wydech, nowe wtryskiwacze paliwa czy wlot powietrza o wysokim przepływie. Ten SUV to prawdziwy potwór. 

Co za osiągi!

hennessey-mamut-suv-3

Nic dziwnego, że przekłada się to na absurdalne osiągi jak na 7-osobowy samochód w takim nadwoziu. Sprint od 0 do 100 km/h powinien zająć 3,2 sekundy, a bieg na 1/4 mili zamyka się w 11,4 sekundy. 

Hennessey wyposaży swojego Mamuta w pakiet terenowy, obejmujący podniesione zawieszenie i zestaw nowych kół na 35-calowych oponach. Tuner uwzględnia też niestandardowe zderzaki i nowe oświetlenie LED. 

Składana kanapa w trzecim rządzi powinna pomieścić dorosłych, za którymi znajdzie się jeszcze przestrzeń bagażowa. Samochód zostanie wyprodukowany w zaledwie 20 egzemplarzach. Jego ceny zaczynają się od 1,4 mln złotych. 

Nowy SUV został skomentowany przez założyciela firmy, Johna Hennessey: – Stworzenie tego króla SUV-ów oferuje naszym klientom najlepsze połączenie przestrzeni, mocy i ekskluzywności. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News