Porsche mocno przyspiesza z elektromobilnością. Niemiecki producent sportowych samochodów, chce otworzyć własną fabrykę, która zajmie się produkcją ogniw akumulatorowych do samochodów elektrycznych. Tym samym
zobowiązuje się do neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2030 r. W związku z tym dąży do zwiększenia liczby sprzedawanych przez niego pojazdów elektrycznych. Porsche szacuje, że do 2030 r. ponad 80% sprzedaży będą stanowić elektryki, a pozostałą część stanowić będzie 911 – która będzie ostatnim Porsche z silnikiem spalinowym.
Porsche zbuduje fabrykę ogniw akumulatorowych w Tübingen
Kluczowym wyznacznikiem wydajności w przypadku samochodów elektrycznych, jest technologia akumulatorów. Porsche opiera się na dostawcach zewnętrznych ale opracowuje własne akumulatory (ogniwa i pakiety), które zbuduje we własnej fabryce akumulatorów. Ten fakt potwierdził dyrektor generalny Oliver Blume w sobotnim wywiadzie dla Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Fabryka będzie zlokalizowana w Tübingen, które leży w niewielkiej odległości od siedziby producenta w Stuttgarcie w Niemczech i będzie źródłem wysokowydajnych akumulatorów dla marki. Ponadto producent będzie również zaopatrywał się w akumulatory od swojej spółki macierzystej Grupy Volkswagen, która buduje rozległą sieć fabryk akumulatorów.
„Ponieważ chcemy pokazać, że możemy produkować ogniwa akumulatorowe w kraju o wysokich zarobkach, takim jak Badenia-Wirtembergia – tak wyjaśnił Blume wybór lokalizacji fabryki
Producent samochodów sportowych stawia na elektromobilność i chce w przyszłości produkować własne, wysokowydajne akumulatory. „To domena Porsche” – jak mówi jej dyrektor generalny.
Porsche chce wyeliminować z akumulatorów grafit i użyć krzemu
Producent bada obecnie zastosowanie krzemu w anodach zamiast tradycyjnego grafitu, co umożliwiłoby pracę w temperaturach powyżej 75 stopni C. Według producenta ta zamiana mogłaby to skutkować większą gęstością energii akumulatorów i możliwością szybszego ładowania.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Porsche zapowiedziało, że na początek zastosuje akumulatory o wyższej wydajności w samochodach biorących udział sportach motorowych.
„Ogniwo akumulatora to komora spalania jutra” – powiedział Blume w marcu. „Nasze zelektryfikowane, wyczynowe samochody sportowe i wyścigowe stawiają najwyższe wymagania technologii akumulatorów. Aby sprostać tym wymaganiom, Porsche potrzebuje specjalnych ogniw o wysokiej wydajności”.
W związku z tak dużą ofertą samochodów elektrycznych Porsche, producent chce zapewnić swoim klientom dostęp do szybkiego ładowania. Obecnie producent oferuje dostęp do publicznych sieci ładowania, takich jak Europe’s Ionity. W przyszłości planuje zbudować własną sieć stacji z ultraszybkimi ładowarkami i strefą wypoczynkową, w której goście mogą się zrelaksować. Na początek pojawią się wzdłuż głównych autostrad, zaczynając od Europy.
Ponadto producent instaluje ładowarki również w swoich salonach. Obecnie będą ładować z mocą 350 kW, ale w fazie testów są również ładowarki o mocy 450 kW . Przy takiej szybkości, kierowca zyska zasięg 100 kilometrów w czasie zaledwie trzech minut.