To nie żart! Najtańsza Dacia z silnikiem o mocy 45 KM pokonuje Teslę i Porsche na torze wyścigowym [WIDEO]

To nie żart! Najtańsza Dacia z silnikiem o mocy 45 KM pokonuje Teslę i Porsche na torze wyścigowym [WIDEO]

dacia-spring-tesla-porsche

Podaj dalej

Najnowsza Dacia Spring wchodzi do salonów, a z tej okazji hiszpańscy YouTuberzy postanowili sprawdzić, jak w ekstremalnych warunkach spisuje się najtańszy na rynku elektryk. Budżetowy samochód w popularnym teście łosia okazał się być zdecydowanie lepszy od Tesli! 

Nowy Jeep Compas z silnikiem 1.3 litra!

Tesla? Porsche? Nie – Dacia!

dacia-spring-ev-49

Dacia Spring powinna ugruntować rynek samochodów elektrycznych, dając dostęp do tej technologii zwykłemu „Kowalskiemu”. Samochód ukończył próbę testu łosia z prędkością 77 km/h, co jest bardzo dobrym wynikiem. 

Jednakże, gdy jest popychana do granic możliwości, Dacia Spring ma tendencję do nadsterowności. Mimo to, gdy kierowca już zrozumiał jak zachowuje się samochód w takich okolicznościach, przejechał między pachołkami bez żadnego uderzenia. Mimo to, zwiększenie prędkości powyżej 77 km/h powodowało, że samochodu nie dało się już kontrolować. 

A jak poradziły sobie inne samochody elektryczne? Honda e pokonała test łosia przy prędkości 75 km/h, więc właściwie nie spełniła standardów wyznaczonych przez YouTuberów. Dacia była o 3 km/h szybsza. 

Dacia Spring warszawa carsharing
Dominik Kalamus

Konkurencja odpada

Seat Mii Electric nie radził sobie tak dobrze, podobnie jak… Tesla Model X. Samochód Elona Muska zdołał pokonać test łosia, nie obijając żadnego z pachołków, zaledwie przy 70 km/h. 

Porsche Taycan Turbo S też nie miało najłatwiej. Dopiero po kilku nieudanych próbach niemiecki elektryk przejechał próbę przy prędkości 78 km/h. Manewr omijania nie stanowił żadnego problemu dla Tesli Model 3, która zakończyła go z prędkością 83 km/h. 

Dacia Spring wykorzystuje malutki silnik elektryczny o mocy 45 KM i momencie obrotowym 125 Nm. Jest zasilana przez akumulator o mocy 27,4 kWh, który zapewnia zasięg w cyklu miejskim 305 kilometrów. 

„Sprint” od 0 do 100 km/h zajmuje aż 19,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 125 km/h. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News