Kupujesz samochód? Używany diesel traci na popularności. Ceny aut jednak zaskoczą niejednego kierowcę

Kupujesz samochód? Używany diesel traci na popularności. Ceny aut jednak zaskoczą niejednego kierowcę

zakup samochodu diesel

Podaj dalej

Coraz więcej używanych samochodów napływa z zagranicy do Polski, a marzec pod tym względem był jednym z najlepszych okresów w ostatnich miesiącach. Wciąż sporą liczbę stanową auta z silnikiem typu diesel, ale ku pozytywnemu zaskoczeniu ich liczba konsekwentnie maleje. Znacznie większy popyt jest na benzynę, a LPG to już prawdziwy skarb dla potencjalnego nabywcy.

Czy warto zagrać w Oddworld: Soulstorm? Oto nasza recenzja

Rośnie liczba aut na rynku… i ich cena

diesel zakup samochodu

Tylko w marcu tego roku do Polski przyjechało niemal 91 tysięcy używanych aut, które niebawem znajdą nowych posiadaczy. To jeden z najlepszych wyników w ostatnich 13 latach – informuje SAMAR. Tylko w tym roku nad Wisłę trafiło 227 534 pojazdów z drugiej ręki, co jest o 5,3 proc. wyższym wynikiem niż w analogicznym okresie 2020 roku.

Wciąż dominują auta wiekowe, a więc te w okolicy dwunastu lat. Najgorzej jest w przypadku pojazdów z silnikiem benzynowym, gdyż tutaj średnia wieku pojazdów zaczęła przekraczać już trzynaście lat. To na pewno wciąż niepokojący sygnał, biorąc pod uwagę ile aut ma grubo przeszło 13 lat.

Jeżeli chodzi o marki niezmiennie dominują te, które rządzą u nas od lat – Volkswagen, Opel, Ford, Audi oraz Renault. Patrząc dokładniej na modele to dominuje Audi A4, Opel Astra i Volkswagen Golf. Niepokoić może fakt, że używany diesel, benzyniak czy LPG staje się coraz droższy. Samochód kosztujący ponad 20 tys. zł, jest obecnie droższy o około 2 tys. zł.

diesel zakup samochodu

Diesel w odwecie

Klienci w Polsce wykazują coraz mniejsze zainteresowanie samochodami z silnikiem typu diesel. W marcowym imporcie stanowiły one niewiele ponad 41 procent. Trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42,2%, najniższego od maja 2018 roku. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie przekracza 11 lat – donosi SAMAR.

Czy zatem moda na silniki wysokoprężne pomału maleje? W pewnym stopniu na pewno. Większa świadomość społeczna sprawia, że klienci omijają te auta szerszym łukiem. Zwłaszcza jeżeli wiedzą, że nie jest im auto potrzebne do pokonywania dłuższych tras.

diesel zakup samochodu

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News