Redakcja brytyjskiego kanału motoryzacyjnego carwow postanowiła przetestować mocne niemieckie diesle. Do porównania wzięli BMW 840d, Audi A8 50 TDI oraz Mercedesa E 400 CDI.
Pojedynek mocnych diesli z Niemiec!
Trochę szkoda, że w wyścigu wzięły udział samochody z różnych segmentów. Założenie tego filmu było takie, panowie chcieli pokazać, że diesel nie musi być nudny. Chcieli potwierdzić też tezę, że to jeszcze nie koniec historii jednostek wysokoprężnych. Jakimi parametrami mogą pochwalić się auta, które wzięły udział w tym wyścigu?
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
BMW 840d ma 3-litrowy podwójnie doładowany silniki Diesla o mocy 320 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to aż 680 Nm. Auto w wersji coupe osiąga pierwszą setkę w zaledwie 4,9 s. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Z kolei Mercedes E 400 również dysponuje 3-litrowym silnikiem z dwoma turbosprężarkami. Moc jednostki Mercedesa to 340 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm. Co ciekawe, samochód przyspiesza do pierwszej setki w 4,9 s, czyli tak samo jak BMW. Przynajmniej na papierze.
Audi A8 50 TDI jest zdecydowanie najsłabsze w tym zestawieniu. Trudno się więc dziwić, że wyraźnie przegrało zarówno wyścig ze startu lotnego jak i ten z zatrzymanego. Jednak okazało się, że ma najskuteczniejsze hamulce. 50 TDI to oznaczenie doładowanego 3-litrowego silnika o mocy 286 KM. Jednostka ta generuje aż 600 Nm. Pierwsza setka pojawia się w tym przypadku już po 5,9 s. To i tak dobry czas jak na taką moc i tak dużą wagę (około 2075 kg). Zobaczcie jak wyglądało starcie tych trzech aut na filmie.