Ogromna inwestycja w... paliwo! Zakaz Diesla i benzyny nie dojdzie do skutku? Eksperci nie mają złudzeń!

Ogromna inwestycja w... paliwo! Zakaz Diesla i benzyny nie dojdzie do skutku? Eksperci nie mają złudzeń!

paliwo diesel benzyna silnik diesla

Podaj dalej

Niemiecki producent sportowych samochodów, firma Porsche, inwestuje ogromne pieniądze w rozwój i badania czystej benzyny dla silników spalinowych. Ekologiczne paliwo ma pozwolić silnikom benzynowym i typu Diesel pozostać „w grze”. Nawet mimo ogłoszonych już terminów, gdy poszczególne kraje zakażą sprzedaży tradycyjnych silników spalinowych. 

Ekologiczne paliwo uratuje Diesla i benzynę?

porsche-911-gt3-rs-michelin-pilot-sport-cup-2

Wielka Brytania, wraz z Danią, Holandią, Niemcami, czy Szwecją, zamierzają zakazać sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel od 2030 roku. Wszystko po to, aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i uczynić transport bardziej ekologicznym. To paliwo, które opracowuje Porsche, może jednak uratować całą Europę przed takim scenariuszem. 

Zdaniem ekspertów Porsche zakaz silników spalinowych to zła decyzja, a ustawodawcy powinni zakazać spalania paliw kopalnych. Niemiecka firma podkreśla, że paliwo syntetyczne pozwoli utrzymać dostępność samochodów spalinowych po zakończeniu trwającej dekady. 

Bardzo ekologiczne paliwo od Porsche ma pojawić się w 2022 roku. Szefowie firmy mają nadzieję, że pomyślny rozwój paliw syntetycznych pozwoli pozostać modelom benzynowym i Diesla na rynku nawet po 2030 roku. 

diesel-benzyna-paliwo

Porsche wie co robi

Konstruktorzy kultowej „911” nawiązali współpracę z Siemens Energy i zbudowali fabrykę e-paliw w Chile. Według nieoficjalnych informacji, pierwsze próby paliwa mają odbyć się w 2022 roku. Wtedy też dowiemy się, że paliwo pozwoli uratować samochody benzynowe przed wyginięciem. 

Niemiecki gigant twierdzi, że ich własne paliwo będzie aż o 85% czystsze od obecnej benzyny bezołowiowej. Dzięki temu nawet benzyna i Diesel będą czystsze od samochodów elektrycznych, których produkcja i dostawy generują duży ślad węglowy. 

Paliwo to będzie kompatybilne zarówno z obecnymi, jak i starszymi pojazdami. Co więcej, nasz samochód nie będzie wymagał żadnych modyfikacji, aby móc z niego korzystać. Jedyna obawa dotyczy jego ceny… bowiem na pewno będzie droższe, niż „klasyczne” paliwo kopalne. 

diesel benzyna LPG

Silnik nie jest problemem

Porsche dodaje, że problemem nie jest silnik spalinowy sam w sobie, a paliwo, które spala.

Robimy bardzo dużo, aby przekonać, że pod względem przepisów wciąż powinno być miejsce na to, aby takie samochody jeździły na e-paliwach. Nie wiemy, czy rzeczywiście znajdzie to odzwiercieldienie w przepisach, ale w zasadzie, byłoby niewłaściwym gdyby tak się nie stało. 

Szef działu badań i rozwoju Michael Steiner ma nadzieje, że nowa fabryka w Chile i nawiązanie współpracy z Siemens Energy pokaże, że nowe samochody spalinowe nie muszą być skazane na wyginięcie. Co ciekawe, fabryka w Chile jest pierwszą na świecie zintegrowaną, komercyjną i przemysłową fabryką do produkcji paliw neutralnych dla klimatu. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News