Ponad 150 000 samochodów Audi A3 i S3 wróci do serwisu w związku z akcją naprawczą, która dotyczy wykrycia nieprawidłowej pracy systemu poduszek powietrznych po stronie pasażera.
Problem modeli A3 i S3 z lat 2015–2020 i samoczynnego wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Ta sytuacja ma miejsce również gdy fotel zajmuje pasażer.
Volkswagen zacznie wysyłać powiadomienia o naprawie Audi A3 od 21 maja
Volkswagen Group of America wydała komunikat o wycofaniu 153 152 modeli Audi A3, RS3 i S3 w związku z problemem z konfiguracją poduszki powietrznej po stronie pasażera. Producent poinformował, że system wykrywania pasażerów w samochodzie (PODS) może błędnie wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera.
Problem dotyczy 113 164 modeli Audi A3s z lat 2015-2020 na rynku amerykańskim, 9 573 Audi A3 e-tron z lat 2016-2018, 14532 S3s z lat 2015-2020 oraz 4147 sedanów S3 2017-2020, zgodnie z oświadczeniem producenta samochodu przedstawionym w National Highway Traffic Safety Administracja (NHTSA).
Poprzednia akcja naprawcza nie przyniosła oczekiwanych skutków
Modele A3 z lat 2013–2019 trafiły do serwisów w 2019 r., w związku z powyższym problemem. W rezultacie Audi zainstalowało „nowe, solidniejsze złącze PODS i zoptymalizowane prowadzenie kabli”.
Jak widać to nie wystarczyło, bo po poprawce skargi pojawiły się ponownie w 2020 roku. Pomimo badań, Audi nie było w stanie znaleźć „pierwotnej przyczyny” problemu. Jak pisze w liście do NHTSA, uważa, że istnieje „dodatkowy problem… w systemie PODS, wykraczający poza problem rozwiązany” w pierwszym wycofaniu. Producent pracuje nad rozwiązaniem tego problemu
Producent podkreślił, że w związku z tym problemem nie zanotowano żadnych wypadków ani urazów.
Akcja serwisowa ruszy 21 maja. Właściciele powyższych modeli, mogą sprawdzić witrynę NHTSA i dowiedzieć się, czy ich samochód jest objęty akcją naprawczą.