O korzyściach jakie płynął z posiadania samochodu z instalacją LPG nie trzeba nikomu dokładnie mówić. Wystarczy tylko spojrzeć na ceny przejeżdżając obok stacji paliw ile kosztuje gaz, a ile kosztuje benzyna i diesel. Kierowcy muszą jednak mieć na uwadze, żeby w szczególności dbać o jedną ważną rzecz.
Zobacz na GeekBlog.pl: Warner Bros: W sieci pojawił się trailer drugiej części Suicide Squad
Filtr gazu w instalacji LPG
Jedną z najważniejszych rzeczy jeżeli chodzi o instalację gazową w samochodzie jest wymiana jego filtra. To on odpowiada o to, aby do komory spalania, a więc silnika, nie trafiały żadne brudy. Mogłyby one również zapchać wtryski, a wtedy sytuacja staje się równie poważna.
Nie wszyscy tak naprawdę zdają sobie sprawę, że w instalacji LPG są dwa rodzaje filtrów. Pierwszy z nich to filtr fazy ciekłej znajdujący się między zbiornikiem gazu a parownikiem. Z kolei filtr fazy lotnej ma swoje miejsce między reduktorem a wtryskami.
Gazownicy wychodzą z założenia, że dobrze jest wymieniać filtry co około 10 tysięcy kilometrów. W przypadku niektórych kierowców może to wynieść nawet kilka lat, zależnie od tego jak długo jeżdżą. Zdecydowanie lepiej nie sugerować się tym czynnik. Wymiana co rok, ewentualnie dwa, zdecydowanie lepiej wpłynie na pojazd.
Niepokojące objawy
Kierowcy jeżdżący na gaz muszą dobrze znać swój samochód i to jak jeździ. Jeżeli zauważa spadek mocy, wyższe spalanie LPG, czy falowanie obrotów, od razu muszą reagować. Tym bardziej że generuje to większe zużycie gazu, a co za tym idzie koszta użytkowania.