Na rynku samochodów używanych dominują auta po mniejszych lub większych kolizjach i wypadkach. Zakup pojazdu, w którym wymieniono samo poszycie jest akceptowalny. Gorzej jeśli wspawano nowe elementy nośne.
Wspawali pół auta do prawie nowego BMW Serii
Tego typu naprawy to poważna ingerencja w konstrukcje auta. Nawet dobre wykonanie takiej naprawy nie gwarantuje, że w samochodzie w trakcie wypadku prawidłowo zadziałają wszystkie strefy zgniotu. Nie można zapominać o tym, że w trakcie spawania nawet w miejscach, gdzie są fabryczne nity materiał znajdujący się obok spawu znacząco się rozgrzewa i osłabia.
Profesjonalne zgrzewarki, które nie rozgrzewają materiału tak jak spawarki to w polskich realiach nadal margines. Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. W przypadku tak znaczącej ingerencji w konstrukcję samochodu. Kupujący taki egzemplarz laik prawie nie będzie w stanie się zorientować, że naprawiane były elementy konstrukcyjne auta.