Volkswagen chce sprzedać dwa razy więcej samochodów zelektryfikowanych, niż rok wcześniej - także przez Internet. Diesel i benzyna wciąż będą w ofercie

Volkswagen chce sprzedać dwa razy więcej samochodów zelektryfikowanych, niż rok wcześniej - także przez Internet. Diesel i benzyna wciąż będą w ofercie

Volkswagen

Podaj dalej

W 2020 roku podstawowa marka VW przyniosła skromny zwrot w wysokości 0,6 procent. W bieżącym roku powinno być znacznie lepiej. Volkswagen chce  sprzedawać dwa razy więcej samochodów zelektryfikowanych niż rok wcześniej. W tym roku będzie można kupić  je także przez Internet. Ponadto producent chce wprowadzić nowy projekt – samochód na abonament.

Dzięki swojej podstawowej marce Volkswagen mógł ponownie przekroczyć poziom sprzed kryzysu w ostatnim kwartale 2020 roku. W sumie dywizja VW Passenger Cars osiągnęła zysk operacyjny na poziomie 1,42 miliarda euro (od października do grudnia), poinformował w środę dyrektor finansowy Alexander Seitz.

Więcej blasku – to właśnie obiecuje szef marki Volkswagen

Wartość ta była już „znacznie wyższa od wyników z tego samego okresu ubiegłego roku”. Szef marki, Ralf Brandstätter, powiedział, że roczne sprawozdanie finansowe daje powód do pewności, że VW może teraz szybko nadrobić zaległości: „Pokazaliśmy siłę”.

Ogólnie rzecz biorąc, marka wyszła na plus w 2020 roku. W pierwszej połowie roku samochody z logo VW odnotowały stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda euro.

Volkswagen Tiguan
Foto: Vw

Producent uruchomi nowy projekt – samochód na abonament

Niemiecki producent na początek, chce przetestować model abonamentowy w sześciu miastach. Jeden  z kilku nadchodzących projektów  – oprócz dalszej rozbudowy e-mobilności – da klientom możliwość korzystania z samochodu za miesięczną opłatą ryczałtową.

Dodatkowe funkcje, na przykład nawigacja lub opłata ryczałtowa, powinny móc być realizowane za pomocą telefonu komórkowego. W związku z tym producent  liczy na setki milionów dochodu, z mobilnych usług,  w ciągu najbliższych kilku lat. Lista miast nie jest jeszcze doprecyzowana.

Foto: Amelia Holowaty Krales / The Verge, VW ID-4

Sprzedaż online samochodów elektrycznych ruszy latem, diesel nadal będzie dostępny

Volkswagen planuje w tym roku sprzedać około 450 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów. To ponad dwa razy więcej niż w 2020 r. Wśród nich ma się znaleźć konkretnie około 300 tysięcy samochodów elektrycznych i 150 tysięcy samochodów hybrydowych. Oprócz tego latem ruszy sprzedaż online e-samochodów z serii ID.

Tę wiadomość ogłosiła wczoraj  główna marka koncernu z Wolfsburga. VW nie zamierza zawieszać  działalności w zakresie samochodów z silnikami typu diesel i benzyna. W środę nawet nie wspomniał o konkretnej dacie wyjścia  tej technologii.

Foto: www.nordenvw.ca

Zysk operacyjny marki  Volkswagen ma  wzrośnąć do 3–4 procent

VW chce w tym roku znacznie zwiększyć dostawy samochodów ze wszystkimi  napędami.  Cel to osiągniecie  silnego wzrostu sprzedaży. Producent prognozuje marżę w wysokości 6% w 2023 roku. Inwestorzy dobrze przyjęli tę prognozę. Volkswagen notowany na giełdzie Dax , w ostatnich dniach cieszył się dużym popytem.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News