Sleeper, czyli skromne auto o wysokich osiągach. Oto kilka z nich!

Sleeper, czyli skromne auto o wysokich osiągach. Oto kilka z nich!

MERCEDES-BENZ-SL-73-AMG-R129

Podaj dalej

Nie każdy szybki i dynamiczny samochód musi wyglądać jak auta z filmu „Szybcy i wściekli” i posiadać duży spojler czy sportowy wydech. W świecie motoryzacji istnieją tzw. „sleepery”, czyli samochody o wysokich osiągach i skromnym nadwoziu. Poniżej przedstawiamy kilka aut typu “sleeper”.

Sleeper – co to takiego?

Wiele osób myśli, że szybki samochód to taki, który posiada w swoim wyglądzie elementy podkreślające jego sportowy charakter. Nic bardziej mylnego, ponieważ istnieją samochody, które „nie wyglądają”, a mają imponujące osiągi. To tzw. „sleepery”, czyli samochody o wysokich osiągach i skromnym nadwoziu. Poniżej przedstawiamy kilku takich “śpiochów”.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Sleeper nr 1 – BMW M5

Ten samochód na pierwszy rzut oka wygląda zupełnie zwyczajnie, a jednak nie do końca. Niewielka lotka z tyłu może zdradzać przebłyski dużej mocy i sportowego charakteru, ale to jeszcze nie powód, by posądzać ten samochód o niewiarygodne osiągi. A jednak! BMW E28, generowało 286 KM z 3-litrowego silnika R6. Do „setki” rozpędzało się w 5,1 s i bez większych problemów osiągało 250 km/h.

Sleeper nr 2 – Mercedes SL 73 AMG

W drugiej połowie lat 90-tych silnik V12 o pojemności 7,3-litra trafił pod maskę SL-a generacji R129. Osiągi były naprawdę imponujące. 525 KM i „setka” w 4,8 s. A z zewnątrz, wydawałoby się zwykły Mercedes SL, którego ciężko odróżnić od „normalnych” wersji, będących dwukrotnie słabszych.

sleeper

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

„Śpioch” nr 3 – Peugeot 207 RC

Peugeot to marka, która można powiedzieć wyspecjalizowała się w tworzeniu „zwykłych”, ale mocnych samochodów o niedużych gabarytach. Peugeot 207 RC nie sprawia wrażenia, jakby posiadał 170-konny silnik i przyspieszał do „setki” w około 7 sekund.

sleeper

„Śpioch” nr 4 – Mazda 6 MPS

Widząc Mazdę 6 MPS z zewnątrz, raczej nie przypuszczalibyśmy, że we wnętrzu znajduje się „serce” o pojemności 2,3 litra i mocy 256 KM. Do „setki” ten „śpioch” przyspiesza w 6,6 s.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News