Jeśli macie 10- czy 15-letnie auto mogliście się spotkać z zapaleniem się kontrolki silnika. Oczywiście można odpiąć klemę na kilka minut i błąd zniknie, ale jest to rozwiązanie krótkofalowe. Często problem jest gdzie indziej.
Zapalona kontrolka silnika, co może oznaczać?
Zapalona kontrolka silnika może oznaczać na przykład kłopoty z niesprawnymi cewkami. W przypadku silnika benzynowego. Źródłem problemu mogą być również zużyte świece zapłonowe. Często zdarza się również, że tak zwany ,,check engine” pojawia się w przypadku awarii sondy lambda – jednej lub kilku w zależności od usterki i konkretnego silnika.
Kontrolka silnika pojawia się także w przypadku usterki pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy. W niektórych przypadkach źródłem problemu może być na przykład nieszczelny układ dolotowy, uszkodzony przepływomierz lub przepustnica. Spotykane są także przypadki, że zapalona kontrolka silnika jest wynikiem niesprawnego zaworów EGR. Jak widzicie przyczyn może być naprawdę dużo. Jak sprawdzić co jest źródłem problemu? Podpiąć samochód pod komputer diagnostyczny.
Niestety w tej sytuacji nie ma dróg na skróty. Oczywiście można odpiąć klemę od akumulatora, ale to tylko chwilowe rozwiązanie problemu. Trzeba poszukać przyczyny. Zdarzają się sytuacje, że błąd wyskoczył przypadkowo i po zdjęciu klemy wszystko wróciło do porządku. Takie przypadki to jednak niestety rzadkość. Radzimy nie zwlekać z wizytą u mechanika. Jeśli to coś poważnego, to może dojść do uszkodzenia silnika. Wtedy koszty naprawy drastycznie wzrosną.