Wiosna to czas kiedy większość kierowców zaczyna przypominać sobie, że to odpowiedni czas na to, aby zainteresować się czymś takim jak klimatyzacja. Na dworze robi się coraz cieplej i niebawem będzie już duża potrzeba tego, aby wychłodzić wnętrze samochodu. Tutaj jednak warto mieć wiedzę na temat tego, jaki czynnik wybrać.
Klimatyzacja i jej nabijanie
Współcześnie trudno wyobrazić sobie posiadanie samochodu, który nie miałby w sobie klimatyzacji. To jedna z głównych rzeczy na którą praktycznie wszyscy zwracają uwagę dokonując zakupu samochodu. Samo jej posiadanie to jedna rzecz, ale dbanie o nią odpowiednio to druga kwestia. Tak samo istotna jak to, jaki czynnik do niej aplikujemy.
Jeżeli chodzi o grupę czynników i ich rodzaje, przez lata stosowano ich już dość sporo. Kierowcy z większym obyciem dziś mogą stwierdzić, że wtedy a wtedy było chłodniej, zimniej, mroźniej, etc. Bo tak naprawdę każdy czynnik różni się od siebie pewnymi właściwościami, choć spełnia te same warunki.
Czynniki zmieniają się wraz z kwestią tego, jak zmienią się przepisy związane z kwestią środowiska i klimatu. Na tę chwile Unia Europejska zaleca stosowanie czynnika chłodniczego dla klimatyzacji o nazwie R-1234yf. Głównie chodzi o kwestie zminimalizowania dziury ozonowej, lecz nie tylko.
Topowe czynniki chłodnicze
Wśród najczęściej stosowanych czynników niewątpliwie jest R-134a, który można spotakć także pod nazwą 1,1,1,2-Tetrafluoroetan. Został on wycofany po 2017 roku w nowych samochodach. Tak naprawdę stosowany jest do dnia dzisiejszego, jeżeli chodzi o późniejsze nabijanie.
Wspomniany wcześniej R-1234yf spotykany również pod nazwą 2,3,3,3-tetrafluoropropen stosowany jest po 2017 roku. Kierowcy zbytnio za nim nie przepadają, jeżeli chodzi o jego… cenę. Posiada on jednak nieco lepsze właściwości, także dla środowiska.
Warto wiedzieć czym nasza klimatyzacja jest nabijana, bowiem na rynku jest dużo różnych środków nieznanego pochodzenia. Nigdy nie wiadomo, jaki mają one wpływ nie tylko na klimat, ale na nasze zdrowie. W końcu wdychamy te powietrze nieustannie będąc w podróży.