Samochody BMW cieszą się na rynku aut używanych bardzo dużą popularności. Nie wszyscy kupujący są jednak świadomi wad współczesnych silników tej marki. Co powinniście wiedzieć zanim kupicie BMW z dieslem?
Diesel BMW i jego typowe przypadłości, powinieneś to wiedzieć przed zakupem!
Przede wszystkim powinniście przygotować się na wymianę rozrządu. Problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu pojawił się w 2007 roku, kiedy pod maskami modeli marki znalazł się 2-litrowy motor diesla z fabrycznym oznaczeniem N47. Ta jednostka była oferowana między innymi w Serii 3 E90, Serii 5 E60, Serii 1 E87, a także w SUV-ach. Problem dotyczy również X1 E84 i X3 X83. Łańcuch rozciąga się przy około 100 000-120 000 km. Znane są przypadki, że wymaga wymiany już przy 80 000 km.
Problemy z rozciągającym się rozrządem dotyczą też nowszych modeli. W tym między innymi: BMW Serii 3 F30, serii 5 F10, X3 F25, X5 F15, a także wszystkich innych modeli z fabrycznym oznaczeniem F i 2-litrową jednostką N47. Podobny problem nie ominął również 3-litrowych diesli N57 po 2007 roku. Na początku łańcuchy w nich wymagały wymiany po 200 000 km, jednak w latach 2010-2011 łańcuchy rozciągały się już przy 100 000-150 000 km.
3-litrowy diesel też ma podobne problemy
Problem rozciągających się łańcuchów rozrządu w 3-litrowych dieslach N57 dotyczył wszystkich modeli od 2007 roku. Spotykane były nawet przypadki zrywania się ich bez zapowiedzi po przekroczeniu 200 000 km. W latach 2010-2011, kiedy łańcuchy zaczęły psuć się szybciej, pojawił się kolejny problem. Zacierające się panewki. Te w wielu autach wymagały wymiany nawet po 100 000 km. To już nie ten diesel BMW co dawniej, niestety.
Źródłem problemów z łańcuchem jest między innymi wymiana oleju w trybie Long Life co 30 000 km, jak zaleca producent. Stary olej i odkładający się z niego nagar na elementach rozrządu znacząco przyspiesza jego zużycie. Z kolei problem panewek wynika po części z tego samego, ale też duży wpływ na ich zużycie ma wskaźnik temperatury silnik.
KIEROWCO! MOŻESZ SPORO ZAOSZCZĘDZIĆ DZIĘKI TYM OPONOM NOWEJ GENERACJI. PRZEKONAJ SIĘ TUTAJ
Ten wyraźnie zawyża wartości. Kiedy 3-litrowy diesel się jeszcze w pełni nie nagrzeje, czujnik już pokazuje, że osiągnął temperaturę roboczą. W rezultacie użytkownicy wciskają mocniej gaz zacierając w ten sposób panewki.
Jeżeli kupiłeś BMW z dieslem po 2007 roku i chcesz nim dłużej pojeździć to warto wymienić łańcuch rozrządu, a w przypadku 3-litrowej jednostki zlecić mechanikowi sprawdzenie czy w filtrze oleju nie ma opiłków świadczących o tym, że trzeba zajrzeć do panewek i najprawdopodobniej je wymienić. Nie robiąc tego narażacie się na ogromne koszty.