Skoda pokazała na targach Paris Motor Show 2018 samochód o nazwie „Vision RS”, która w zamyśle miała stać się Scalą RS. Na próżno jednak szukać tego modelu w ofercie, a póki co najmocniejszym silnikiem, jaki trafił pod maskę hatchbacka jest 150-konna benzyna. Ale to się jednak zmienia – Skoda Germany opracowała eksluzywną Scalę Edition S.
Skoda Scala „baby RS”
Ta szczególnie dynamiczna wersja kompaktowego modelu została opracowana we współpracy z ABT Sportsline. Skoda Scala Edition S trafi na rynek niemiecki i można ją zamawiać od początku przyszłego tygodnia za 33 790 euro (152 000 zł). Specjalny model Edition S będzie początkowo ograniczony tylko do 500 egzemplarzy.
Nowa Skoda podkreśla swoją niezależność również wizualnie. ABT Sportsline wyposażył ją w specjalne spojlery przednie i dachowe, a także dyfuzor z tyłu. Felgi to 18-calowe aluminiowe ER-C18 wraz ze sportowymi oponami, które podkreślają ambitny wygląd.
Scala Edition S oparta jest na Scali Monte Carlo. Dzięki temu na osłonie chłodnicy, osłonach bocznych i lusterek zewnętrznych znajdują się czarne elementy stylistyczne na ramie osłony chłodnicy. Nie zabrakło też przyciemnianych szyb tylnych.
Sportowa kolorystyka
Z przodu znajdziemy diodowe reflektory główne i światła tylne, w tym animowane kierunkowskazy. Jeśli chodzi o kolor nadwozia, klienci Scali Edition S mogą wybierać między stalową szarością, czarną magiczną perłą i aksamitną czerwienią.
Również wnętrze jest zdecydowanie sportowe. Fotele z czarnej tkaniny i wielofunkcyjna sportowa kierownica ze skórzanym obiciem należą do standardowego wyposażenia. Podobnie jak pedały ze stali nierdzewnej i elementy dekoracyjne o wyglądzie karbonu. Jeśli chodzi o łączność, Scala Edition S ma system multimedialny Bolero, w tym zestaw głośnomówiący Bluetooth, SmartLink i Skoda Care Connect.
Silnik 1.5 TSI poprawiony
Wraz ze znanym tunerem ABT Sportsline, Skoda zmodernizowała jednostkę 1.5 TSI. Turbodoładowany silnik benzynowy w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów ma teraz 190 KM. Czyli o 40 KM więcej, niż wersja standardowa. Stosunek mocy do masy hatchbacka wynosi teraz zaledwie 7,1 kg na KM.
Maksymalny moment obrotowy „baby RS” wzrósł również o 40 Nm i wynosi 290 Nm. Sportowe zawieszenie z wyborem profilu jazdy zapewnia odpowiednio zwinne prowadzenie. Co w^ęcej, obniża środek ciężkości modelu o 15 mm.