Jeśli miałeś do czynienia z silnikiem Diesla w zimie to doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że jednostki te mają problem z odpaleniem podczas mrozów. Jak sobie z tym poradzić? Są na to dwie proste metody. Diesel wymaga specjalnej opieki zimą.
W baku diesla musi być zawsze przynajmniej połowa paliwa
Aby ograniczyć skraplanie wody warto w okresie zimowym nie dopuszczać do sytuacji, w której w baku diesla będzie mniej niż połowa paliwa. Jeśli będziecie jeździć na rezerwie lub nawet z trochę większą ilością paliwa, wówczas w baku będzie dużo powietrza, z którego skropi się woda. Oczywiście woda może skroplić się również, gdy w baku jest 3/4 paliwa, ale im więcej paliwa tym mniej powietrza. Co za tym idzie mniej wody, która się skropli i może uszkodzić układ paliwowy diesla.
Stosuj dodatki do paliwa, diesel to lubi
Aby obniżyć ryzyko wytrącania się parafiny z paliwa, a co za tym idzie zablokowania filtra paliwa lub nawet całego układu wtryskowego, warto używać dodatków. Chodzi oczywiście o dodatki do paliwa i to przy każdym tankowaniu. Ile tego trzeba dolewać? Instrukcję znajdziecie na opakowaniu tego typu preparatu. Gdzie go kupić? Najlepiej w hurtowni z częściami, sklepie z olejami lub od mechanika. Odradzamy zakup tego typu środków na stacjach benzynowych. Zwykle jest to tania chemia, która niewiele daje.
KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH