Warto, aby każdy kierowca przysłuchał się, jak silnik diesla w jego samochodzie pracuje na biegu jałowym. Wysokie obroty mogą zwiastować kłopoty, bowiem przyjmuje się, że jednostka napędowa powinna wówczas pracować na poziomie 600-1000 obr/min. Jeżeli jest więcej, to niepokojący sygnał.
Przysłuchaj się jak pracuje twój silnik diesla
Mowa tutaj o prędkości obrotowej silnika z jaką pracuje, gdy napęd jest rozłączony a pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty. Za regulacje tego, aby obroty znajdowały się na odpowiednim poziomie odpowiada silniczek krokowy. Jego zadaniem jest m.in. wspomóc prace jednostki, gdy na postoju korzystamy np. z klimatyzacji.
Jeżeli silnik diesla pracuje na wysokich obrotach w momencie w którym nie powinien to bardzo zła informacja. Za taki stan rzeczy z reguły wspomniany silnik regulacji prędkości, jednakże mogą tego też być inne, czasem pokrewne, powodu. Sprawdzić trzeba każdy z nich.
A może to być m.in. awaria komputera, uszkodzona przepustnica, nieszczelne podciśnienie, czy nawet… przepalenie bezpiecznika. Wizyta u mechanika w takiej sytuacji jest po prostu nieunikniona, bowiem żaden kierowca nie będzie w stanie sam zaradzić problemowi.
Zimny silnik czy ciepły?
Warto też zwrócić uwagę w jakim momencie dzieje się dana sytuacja. Jeżeli wysokie obroty są tylko, gdy jednostka napędowa jest zimna, wówczas problem jest znacznie mniejszy. Gorzej jednak, gdy nawet rozgrzany silnik niepokoi takimi objawami, wówczas żarty się kończą.
Tak naprawdę każdy niepokojący sygnał związany z silnikiem wymaga szybkiej reakcji. Odwlekanie problemu w czasie może doprowadzić do jeszcze większych kłopotów, a czasem nawet unieruchomienia pojazdu. Odczuwać to mogą także inne podzespoły, które jak wiadomo w dieslu nie są tanie. Niewątpliwie silniczek krokowy pełni ważną rolę w całym układzie.