Ekipa redakcyjna portalu Autofakty.pl postanowiła przetestować dwa zestawy opon na dwóch różnych samochodach. Sprawdzono jak spiszą się nowe opony w starym Volkswagenie Golfie 2 oraz jak zachowa się stare ogumienie w siódmej generacji auta, która w trakcie testu była jeszcze nowym samochodem.
Jak sprawdziły się opony, jakie testy przeprowadzono?
Testerzy sprawdzili auta w takich konkurencjach jak: jazda po okręgu, hamowanie na mokrym, jazda w zakręcie przy 60 km/h czy slalom na suchej nawierzchni. Zużyte opony miały zaledwie 1,6 mm bieżnika, czyli minimalną wartość dopuszczaną przez polskie prawo. Stary Volkswagen został wyposażony w nowe ogumienie marki premium o wysokości bieżnika 7 mm.
Jak widać na załączonym filmie dobrej jakości opony to tak naprawdę wszystko. W sytuacji, gdzie nowy Golf na zużytych oponach wypadał z zakrętu. Tam stary Volkswagen na nowym ogumieniu marki premium przejeżdżał bez najmniejszego problemu. Jak widać lepiej mieć stary samochód z porządnymi oponami niż nowy ze zdartymi.
KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH