Nowa dekada stoi pod znakiem przemian logotypów wielu marek. Dotyczy to zwłaszcza branży samochodowej. Niektórzy decydują się tylko na upraszczający lifting logo pod kątem cyfrowym, inni dokonują rewolucji. Teraz na nową identyfikację wizualną zdecydował się wielki koncern General Motors.
GM realnie zmieniło logo po raz pierwszy od prawie 60 lat. W 1964 r. zaprezentowano dobrze znany znak (powyżej), w którym wielkie litry GM były podkreślone grubą linią. Przez dekady logo było dobrze znane na całym świecie, także w Polsce. GM było w końcu właścicielem produkowanego u nas Daewoo. Jeszcze nie dawno koncern zarządzał takimi markami jak Saab czy Opel. Dziś to głównie amerykańskie marki jak Chevrolet, Cadillac, GMC czy Buick, od którego zaczęła się 112-letnia historia przedsiębiorstwa.
Jak zmieniło się logo GM?
W nowym logo pozostawiono inicjały GM, ale zamiast kapitalików wykorzystano małe litery. Ich smukłość ma lepiej odzwierciedlać elektryczną przyszłość motoryzacji. Koncern zapowiada, że to początek kampanii nazwanej „Everybody In”. Ma ona promować drogę do celu, jakim jest stworzenie świata, w którym jest zero wypadków, zero emisji i zero zatorów (komunikacyjnych – przyp. red.).
Deborah Wahl, dyrektor ds. marketingu globalnego GM: W historii są chwile, kiedy wszystko się zmienia. Punkty zwrotne. Wierzymy, że zbliża się taki punkt, jeśli chodzi o masową adaptację pojazdów elektrycznych. W przeciwieństwie do tego, co było wcześniej, dysponujemy rozwiązaniami, możliwościami, technologią i skalą. Dzięki temu każdy może przesiąść się do pojazdu elektrycznego. Nasza nowa tożsamość marki i kampania mają to odzwierciedlać.
Co jeszcze nowego?
Od 11 stycznia będzie dostępna także nowa witryna internetowa pod adresem gm.com, na której znajdą się ciekawe informacje. Będą dotyczyć m.in. elektryfikacji oraz bezpieczeństwa, z którym koncern chce się utożsamiać. Jednym z najbardziej spektakularnych nadchodzących projektów GM będzie chociażby zapowiedziany w pełni elektryczny Hummer EV.