Niemcy ostatecznie pozbyli się silników Diesla! Berlin na potęgę kupuje pojazdy z Polski

Niemcy ostatecznie pozbyli się silników Diesla! Berlin na potęgę kupuje pojazdy z Polski

Niemcy pozbyli się Diesla

Podaj dalej

Na ulicach Berlina silniki Diesla nie będą już zanieczyszczać tamtejszego powietrza. Przynajmniej z miejskich autobusów, bowiem flota Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) została zelektryfikowana. Na ulicach stolicy Niemiec od nowego roku jeżdżą bowiem głównie polskie autobusy elektryczne.

Elektryk zamiast diesla

Solaris Urbino 12
fot. Solaris

Nasi zachodni sąsiedzi już w czerwcu 2019 r. złożyli zamówienie na 90 zeroemisyjnych autobusów Solaris Urbino 12. W podpoznańskiej fabryce w Bolechowie nie próżnowano i zgodnie z kontraktem dostarczono pojazdy specjalne na czas. Zgodnie z harmonogramem dwie trzecie dostawy zrealizowano w pierwszym półroczu 2020 r., a ostatnią transzę zaplanowano na czwarty kwartał.

Teraz flota miejskiej komunikacji zawiera aż 123 autobusy elektryczne polskiej marki Solaris. Dzięki temu ostatecznie można było zrezygnować z wykorzystywania autobusów wyposażonych w trujące silniki Diesla. Flotę BVG uzupełniają też elektryki innych producentów m.in. Mercedesa. Tym samym komunikacja miejska stała się tam zeroemisyjna.

Solaris Urbino 12
fot. Solaris

Co mają polskie Solarisy?

Polska konstrukcja przypadła do gustu w Niemczech. Autobusy Solarisa mogą przewozić do 65 pasażerów, którzy podczas jazdy mogą korzystać z portów USB. Na wyposażeniu znajduje się też klimatyzacja z pompą ciepła na CO2. Jest też monitoring, a system kamer pomaga dodatkowo kierowcy autobusu podczas ograniczonej widoczności przy skręcie w prawo. Pojazdy wyposażone są w baterie średniego zasięgu o pojemności 300 kWh i są ładowane poprzez wygodną wtyczkę.

KIEROWCO! SPRAWDŹ CZY STAĆ CIĘ NA NAJLEPSZE OPONY NA RYNKU. AKURAT JEST PROMOCJA!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News