Silnik diesla głośno pracuje? To może być tego przyczyną

Silnik diesla głośno pracuje? To może być tego przyczyną

silnik diesla glosna praca

Podaj dalej

Trzeba być naprawdę bardzo doświadczonym kierowcą, aby móc za pomocą własnego słuchu zdiagnozować, że silnik diesla bądź inna jednostka napędowa źle pracuje. A bardzo często pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego zaczyna się dziać z sercem naszego auta jest jego bicie. Nie każdy jednak jest w stanie to usłyszeć i zauważyć różnicę w pracy danego silnika.

Silnik diesla do nas mówi. Trzeba go tylko posłuchać

glosna praca silnika

Nie jest żadną tajemnicą, że sprawna jednostka napędowa powinna pracować cicho i co najważniejsze równo. Każdy inny odgłos, który dobiega powinien już na początku budzić nasz niepokój. Trudno tutaj wierzyć w to, że skoro samo się coś stało, to i też samo się to naprawi. Tak to na pewno nie działa, a już na pewno nie w tym przypadku.

Głośniejsza praca silnika może zwiastować jego zużycie bądź awarię. Mogło dojść do wyeksploatowania się np. wtryskiwaczy, zaworów, panewek czy układu korbowo-tłokowego, choć przyczyn może być więcej. Za najczęstszą uważa się rozszczelnienie układu wydechowego. W takim przypadku to żaden większy kłopot, bo taką usterkę można szybko usunąć. Rozpoznamy ją m.in. po tym, że poczujemy zapach spalin wewnątrz auta.

Na pewno obaw większych obaw nie powinna budzić sytuacja, w której silnik diesla czy benzynowy pracuje głośniej, tuż po odpaleniu. Chodzi w tym przypadku zwłaszcza o okres zimowy, gdzie dokuczają mrozy. Wynika to z chwilowego braku smarowania tuż po uruchomieniu. Tego typu problem może występować w starszych rocznikowo pojazdach.

silnik diesla dzwiek

Niepokojący dźwięk

W dieslu posiadającym turbosprężarkę głośna praca połączona ze spadkiem mocy wynika z awarii w układzie turbodoładowania. Zapewne doszło do rozszczelnienia układu dolotowego. Sygnał, że taka sytuacja ma miejsce daje również to czarny dym, który zobaczymy w lusterku.

Jeżeli natomiast inny dźwięk pracy pojawia się w trakcie dodawania gazu, wtedy trzeba sprawdzić czy silnik ma olej. Stukanie zaworów przy niskim poziomie oleju jest wręcz tradycyjnym objawem. Po jego uzupełnieniu problem powinien szybko zniknąć.

wysluzony silnik diesla

Inny dźwięk na wolnych obrotach to także niepokojący sygnał. Jeżeli jest to silnik diesla może to być klekot zaworów albo wtryskiwaczy. Z kolei w benzynowym mogą to być popychacze hydrauliczne lub wtryskiwacze benzynowe. Najgorzej, gdy chodzi o stukające panewki, bo wówczas problem – zwłaszcza finansowy – jest większy.

TAK TANIO JESZCZE NIE BYŁO! ŚWIETNE PROMOCJE NA OPONY

Głośniejsza praca silnika może pojawiać się również po wymianie filtra powietrza, oleju, czy po wyłączeniu klimatyzacji. To jednak zawsze będzie zauważalne, a i powód będzie od razu znany. Tutaj jednak jak i w kilku poprzednich przypadkach, bez pomocy mechanika się nie obejdzie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News