Mówi się, że kierowcy z silnikami benzynowymi, gdy zapomną wymienić filtr paliwa nic złego się nie stanie. Gorzej jednak jeżeli jest to diesel, bowiem zapominalstwo może tutaj drogo kosztować kierowcę. Olej napędowy jest z natury znacznie bardziej ”brudny” niż benzyna, dlatego jest to tak istotne, aby był oczkiem w głowie każdego kierowcy.
Filtr paliwa. Diesel nie lubi brudnego
Już sama specyfika oleju napędowego sprawia, że mamy styczność z zupełnie innym produktem niż benzyna. Jest bardziej mętny, lepki, wytrąca się w nim parafina, ale również i zbiera woda. Filtr paliwa ma zatem co robić, aby zagwarantować nam czysty produkt. Co za tym idzie, ma więcej pracy i szybciej się zużywa.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Każdy producent ma swoje standardy jeżeli chodzi o wymianę filtra paliwa. Jest to ilość przejechanych kilometrów, po których należy sięgnąć po nowy. Z reguły jest to między 15 a 30 tysięcy przejechanych kilometrów. Druga szkoła ma jednak zupełnie inną teorię co do prowadzonych wymian.
Zdecydowanie lepiej robić to co roku, a najlepiej przed zimą. Wynika to z tego, że woda dostająca się do oleju napędowego, a pochodząca ze skraplania się pary wodnej w zbiornikach paliwa, trafia w końcu do filtra i tam zostaje ”nagromadzona”. Gdy na dworze jest minusowa temperatura w zużytym i mocno już zawilgoconym filtrze może ona zamarznąć. W efekcie paliwo może nie mieć przepływu.
Zrób to sam. O ile się da
Z wymianą filtra paliwa nie zawsze trzeba umawiać wizytę do mechanika. Może to zrobić samemu, ale wszystko zależy od tego jaki mamy samochód. Zdecydowanie łatwiej jest to zrobić w starszych modelach, gdzie jest to znacznie mniej skomplikowane. Wystarczy garaż, podstawowe narzędzia i gotowe.
Znacznie gorzej, gdy chodzi o nowocześniejsze pojazdy. Tutaj bywa już niezbędne odpowietrzenie układu i testera diagnostycznego. Można zatem zrobić więcej szkód niż pożytku.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!