Bardzo często pod samochodem można znaleźć plamy, które na pierwszy rzut oka mogą zaniepokoić. Bardzo często jednak one tak naprawdę nic nie znaczą i są naturalnie występującymi się zjawiskami. Samochód ma służyć i nieustannie pracować, a wiąże się to z tym, że wiele elementów się poci. Może się jednak zdarzyć tak, że diesel czy inne jednostka wyda olej.
Diesel – wyciekł olej. Co robić?
Wyciek oleju nie musi być poważną awarią. Ba! Wcale nie musi być awarią. Mało kto jednak o tym wie, a może okazać się, że przez to zostaniemy naciągnięci na niepotrzebne koszty. Warto zachować uwagę, a przede wszystkim spokój.
Na początek trzeba rozróżnić czy na pewno chodzi o wyciek oleju, a czy przypadkiem nie jest to woda. Może to być po prostu woda np. z klimatyzacji, bądź woda wywołana różnicą temperatur. Na początku trzeba dobrze zaznajomić się czego dokładnie tyczy się problem. Olej niewątpliwie łatwo rozróżnić od wody.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Jeżeli chodzi o olej ważne, aby wyciek nie był duży. Bo jeżeli chodzi o niewielką ilość, można to potraktować jako naturalne zjawisko. Nie trzeba wtedy reagować – a już na pewno zbyt szybko. Diesel pracuje normalnie.
Kiedy nie reagować?
Jeżeli widzimy kilka kropel to nic niepokojącego. Silnik nagrzewa się i chłodzi, kruczy i rozszerza, zmniejsza i zwiększa objętość i tak tysiące razy. Diesel cały czas pracuje, a tak samo uszczelki, które z czasem jak wiele elementów się zużywają.
Niewielka ilość oleju może przedostać się przez uszczelkę, ale nie oznacza to uszkodzenia silnika. Niepokój powinien wzbudzić sygnał, gdy zjawisko jest częste, a ilości kropli przybywa. Wówczas trzeba niezwłocznie podjąć interwencję, aby zażegnać dalszym problemom.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!