Ten 70-letni Turbo Diesel (1200 KM) jest szybszy od McLarena Senny. W końcu znalazł się jednak jego pogromca [WIDEO]

Ten 70-letni Turbo Diesel (1200 KM) jest szybszy od McLarena Senny. W końcu znalazł się jednak jego pogromca [WIDEO]

turbo-diesel-pikes-peak-record-holder-f100-tackles-the-turbo-v8-hoonicorn_1

Podaj dalej

Ten 70-letni pick-up ma pod swoją maską silnik typu Diesel, jakiego nie widział świat. W piątej części „Hoonicorn vs The World” Ken Block podjął wyzwanie i stanął na starcie z Fordem F100. To absolutny rekordzista Pies Peak Diesel, oferujący czterocyfrowe liczby dotyczące koni mechanicznych. Oczy dosłownie wychodzą z orbit!

Niepokonany Diesel

turbo-diesel-pikes-peak-record-holder-f100-tackles-the-turbo-v8-hoonicorn_7

Scott Birdsall z Chuckles Garage pobił w tym roku rekord legendarnej trasy Pies Peak, pokonując 19,98 km i 156 zakrętów w zaledwie 11 minut i 24 sekundy. Wszystko z potężnym silnikiem typu Diesel. Nieźle, jak na 70-letniego pick-upa, prawda?

Ford z 1949 roku wykorzystuje złożoną konfigurację układu turbo, składającą się z turbosprężarek G42-1400C i GTW38884R, które zasilają 6,7-litrowy silnik wysokoprężny firmy Cummins. Oznacza to, że na tylną oś trafia dokładnie… 1200 koni mechanicznych! 

turbo-diesel-pikes-peak-record-holder-f100-tackles-the-turbo-v8-hoonicorn_2

Przed wyścigiem nie dawano mu jednak szans. Ludzie stawiali swoje typu na Hoonicorna (1400 KM) zbudowanego przez Kena Blocka. Nie można ich jednak za to winić – patrząc tylko na specyfikacje, potężny Diesel miał dużo mniejsze szanse na zwycięstwo w tym starciu. 

Audi RS3 też dało radę

Do tej pory Audi RS3 było jedynym samochodem, który przechylił szalę na swoją korzyść. Wcześniej w tym starciu poległ m. in. McLaren Senna. Hoonicorn z kolei napędzany jest potężnym, turbodoładowanym V8, który w przeszłości pokazywał już swoje możliwości. 

Gdy pojazdy ustawiły się w kolejce do startu na 1500 stóp (457 metrów), Hoonicorn okazuje się dużo szybszy od pick-upa z silnikiem typu Diesel. Jednakże, z napędem na wszystkie koła i prawie 500 kg mniejszą masą, było to do przewidzenia. 

turbo-diesel-pikes-peak-record-holder-f100-tackles-the-turbo-v8-hoonicorn_2

Próbując wyrównać szanse, producenci postanowili dać staremu pick-upowi niewielką przewagę. Diesel startował więc kilka długości samochodów bliżej mety. Ostatecznie jednak wynik był taki sam.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News