Nagły zwrot akcji w sprawie zakazu Diesla! Unia Europejska zrozumiała swoje błędy? "Diesel musi zostać"

Nagły zwrot akcji w sprawie zakazu Diesla! Unia Europejska zrozumiała swoje błędy? "Diesel musi zostać"

diesel-greenpeace-zakaz-benzyna-paliwo-spalinowe

Podaj dalej

Kanclerz Niemiec Angela Merkel nawołuje Unię Europejską o bardziej stopniowe wprowadzanie zakazu silników typu Diesel. Jej zdaniem przejście na energię elektryczną jest zbyt gwałtowne i może zaszkodzić. 

Diesel zostanie na dłużej?

angela merkel

Co ciekawe, kanclerz Niemiec Angela Merkel jest jednym z najbardziej przekonanych promotorów rozwoju i rozpowszechniania samochodów elektrycznych. Jednakże, zwróciła się do Unii prosząc, aby samochody benzynowe i z silnikami typu Diesel nie zniknęły od razu z europejskich dróg. 

W swoim przemówieniu przed stowarzyszeniem niemieckich przedsiębiorców, o którym donosi gazeta Handelsblatt, Merkel stwierdziła, że wydanie decyzji o wycofaniu silników spalinowych „nie będzie dobre”.

Przemysł i rynek opierają się na tradycyjnych samochodach i kanclerz Niemiec wydaje się o tym nie zapominać. Merkel zwróciła się z apelem, aby przejście na w pełni elektryczną mobilność mogło być stopniowe i niezbyt szybkie. Wszystko dlatego, że przemysł samochodowy i rynek „muszą polegać na samochodach spalinowych przez następnych kilka lat”.

no diesel

Normy emisji spalin zabiją silniki spalinowe

Ideą Merkel jest stworzenie grupy roboczej między rządem a niemieckim przemysłem samochodowym. Ma ona w jakiś sposób kierować i towarzyszyć wyborom regulacyjnym, które muszą zostać dokonane w Europie. Mowa tu m. in. o wprowadzeniu nowych emisji spalin Euro 7. 

Euro 7 może oznaczać całkowity koniec silników benzynowych i typu Diesel. Ryzyko, którego obawia się cały sektor motoryzacyjny, polega na tym, że nowe limity od 2025 roku mogą być zbyt ryg-styczne dla samochodów benzynowych i Diesla. To w rzeczywistości może sprawić ich szybkie i nagłe wymarcie. 

unia-europejska-benzyna-diesel

Merkel bardzo wyraźnie przypomina, że ustanawianie coraz bardziej rygorystycznych limitów emisji staje się gwoździem do trumny samochodów spalinowych. Unia Europejska tym samym czyni je „technicznie niemożliwymi” do wyprodukowania.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News