Choć samochody z silnikami typu Diesel są wymierającą rasę i znacznie straciły na popularności, Volkswagen pozostaje im wierny. Jednym z modeli, które mają fantastyczną jednostkę wysokoprężną, jest nowy Golf GTD. Jak samochód spisał się na niemieckiej autostradzie?
Diesel – szybki i oszczędny
Hot hatch z silnikiem typu Diesel to kompromis, który oferuje lepszą ekonomię jazdy. Czy jednak kosztem osiągów? Absolutnie nie! Golf GTD przejedzie na jednym baku paliwa nawet 965 kilometrów, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 do 5,5 l/100 km.
2-litrowa jednostka TDI emituje 137-143 g/km CO2 w cyklu WLTP. Silnik Diesel ma moc 200 koni mechanicznych i 400 Nm, które przesyłane są na przednią oś za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG.
Osiągi Golfa GTD w segmencie hot hatchy są przynajmniej przyzwoite. Nie jest królem szybkości, ale dzięki niewielkiemu spalaniu, uśmiech na twarzy kierowcy powinien być równie szeroki. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy.
Volkswagen Golf GTD – kompromis idealny?
Mimo to, aby to osiągnąć, musisz pozostać na standardowych 18-calowych felgach. Na testowanym przez YouTuberów egzemplarzu znalazły się 19-calowe koła z zimowkami, które znacznie spowolniły Golfa.
Film przedstawia kilka testów przyspieszenia, a także pierwsze wrażenia z jazdy. Choć nie można tego nazwać pełnoprawną recenzją, warto obejrzeć, nawet jeśli nie interesuje cię sportowy Golf z silnikiem typu Diesel.