Piątek dla Red Bull Racing. Piekielnie ślisko na Istanbul Park

Piątek dla Red Bull Racing. Piekielnie ślisko na Istanbul Park

Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing ORLEN GP Turcji F1

Podaj dalej

Zespół Red Bull Racing, który świętuje w ten weekend trzechsetny start w Formule 1, pozytywnie zakończył piątkowe treningi na niezwykle śliskim Istanbul Park.

Podczas drugiej 90-minutowej sesji przyczepność toru nieco się poprawiła, choć nadal nie należała do najlepszych. Co więcej dostawca opon poinformował, że włodarze toru nie zdradzili informacji o wymianie nawierzchni i postawiono na zbyt twarde mieszanki.

Czytaj też: Leniwy poranek na Istanbul Park. Stawka w 15 sekundach!

Max Verstappen w drugiej sesji popisał się czasem 1:28,330, który jest już „tylko” o blisko cztery sekundy gorszy od rekordu obiektu. W 2005 roku Juan Pablo Montoya uzyskał rezultat 1:24,770. Przypomnijmy, że rano różnica ta wynosiła dziesięć sekund.

Wszyscy kierowcy uzyskali najlepsze czasy na najbardziej miękkiej mieszance. Drugi był Charles Leclerc, który stracił 0,401 sekundy. Kierowca Ferrari był najbardziej zapracowanym zawodnikiem i przejechał 45 okrążeń toru. Czołową czwórkę zamknął duet Mercedesa: Valtteri Bottas (+0,575) i Lewis Hamilton (+0,850). Piąty Alex Albon stracił już ponad sekundę. Za Tajem sklasyfikowano Daniiła Kwiata, Pierre’a Gasley’ego i Sebastiana Vettela. Dziewiąty był Lance Stroll, a dziesiąty świętujący 21 urodziny Lando Norris.

Kierowcy Alfa Romeo Racing ORLEN znaleźli się w drugiej dziesiątce. Antonio Giovinazzi stracił ponad trzy sekundy i znalazł się na trzynastym miejscu. Kimi Raikkonen, którego triumf z 2005 roku przypomniano na początku transmisji był szesnasty.

Tym razem wszyscy kierowcy spełniliby normę zasady 107%. Ostatni Nicholas Latifi stracił 5,158 sekundy. Limit, gdyby sesja była kwalifikacjami wynosiłby +6,1831 sekundy.

Na sobotę zaplanowano sześćdziesięciominutowy trening, który rozpocznie się o 10:00. Walkę o pole position zaplanowano na 13:00.

GP Turcji – Trening 2 – Wyniki

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News